A StreetScooter egy 2010-ben alapított, aacheni székhelyű, elektromos haszonjárműveket fejlesztő-gyártó vállalat, amelyet 2014-ben a Deutsche Post egyszerűen felvásárolt, hogy saját maga gyárthasson saját magának villanyos postásautókat.
Az alapmodell a Work, egy végtelenül egyszerű, éppen ezért a nagy autógyártók elektromos kishaszonjárműveinél olcsóbb, fronthajtású, alvázas kisteherautó, de a kocsi ára még így is 40 000 euróról, 13 millió forint környékéről indul, sima platós, 720 kg terhelhetőségű felépítménnyel. A jármű a Schmitz Cargobull-lal közösen készül.
StreetScooter Work a Hanoveri Haszonjármű-Kiállítás márka-standján
StreetScooter Work a Hanoveri Haszonjármű-Kiállítás márka-standján
Fotó megosztása:
Műszaki adatok: átlagos lítium-akkus technika a fedélzeten
Műszaki adatok: átlagos lítium-akkus technika a fedélzeten
Fotó megosztása:
Újdonság a hűtő-felépítménnyel szerelt Work. A hűtő saját akkumulátorról üzemel, a hatótávot a hűtés energiaigénye nem csökkenti
Újdonság a hűtő-felépítménnyel szerelt Work. A hűtő saját akkumulátorról üzemel, a hatótávot a hűtés energiaigénye nem csökkenti
Fotó megosztása:
Az újdonság a Ford Transit kibelezésével és villamosításával készült Work XL
Az újdonság a Ford Transit kibelezésével és villamosításával készült Work XL
Fotó megosztása:
76 kWh-s akkuja van, 90 km/h a végsebessége, a hatótávolságról nem adtak pontos adatot, de valahol 350-450 km körül lehet a realitás
76 kWh-s akkuja van, 90 km/h a végsebessége, a hatótávolságról nem adtak pontos adatot, de valahol 350-450 km körül lehet a realitás
Fotó megosztása:
20 köbméteres raktér, de csak 1150 kg-os terhelhetőség: tipikus csomagszállító jármű
20 köbméteres raktér, de csak 1150 kg-os terhelhetőség: tipikus csomagszállító jármű
Fotó megosztása:
A Work XL műszerfala: Transit, váltókar helyett irányváltó kapcsolóval
A Work XL műszerfala: Transit, váltókar helyett irányváltó kapcsolóval
Fotó megosztása:
A kis Work borzasztóan kopogós, de igénytelennek és tartósnak tűnő műszerfala
A kis Work borzasztóan kopogós, de igénytelennek és tartósnak tűnő műszerfala
Fotó megosztása:
Egy StreetScooter egy felépítmény-gyátó cég display-én
Egy StreetScooter egy felépítmény-gyátó cég display-én
Fotó megosztása:
A német postának annyira megtetszett a StreetScooter Work kisteherautó, hogy 2014-ben megvették az egész gyártó céget
A német postának annyira megtetszett a StreetScooter Work kisteherautó, hogy 2014-ben megvették az egész gyártó céget
Fotó megosztása:
Műszaki adatok: átlagos lítiumakkus technika a fedélzeten
Újdonság a hűtő-felépítménnyel szerelt Work. A hűtő saját akkumulátorról üzemel, a hatótávot a hűtés energiaigénye nem csökkenti
A hannoveri újdonság az önálló akkuról dolgozó hűtőkabinnal felszerelt Work mellett az izgalmasabb új modell, a Work XL, ami egy Ford Transit, elektromos meghajtásra alakítva. A kocsi akár 20 köbméteres raktérrel, de alig egy tonna feletti terhelhetőséggel készül, ami a német postának és a DHL-nek nagyon meg is felel a napi postai kiszállítási feladatok ellátásához.
76 kWh-s akkuja van, 90 km/h a végsebessége, a hatótávolságról nem adtak pontos adatot, de valahol 350-450 km körül lehet a realitás
20 köbméteres raktér, de csak 1150 kg-os terhelhetőség: tipikus csomagszállító jármű
A Deutsche Post jelenleg több mint 7000 StreetScootert használ, ami a korábban futtatott, főleg VW Caddy-kből álló belső égésű motoros kis furgonok után az évi 35 millió futott kilométer mellett 23 000 tonna CO2 kibocsátásától menti meg a Földet.
A Work XL műszerfala: Transit, váltókar helyett irányváltó kapcsolóval
A kis Work borzasztóan kopogós, de igénytelennek és tartósnak tűnő műszerfala
Anyagilag is megéri elektromos teherautókat használni a Deutsche Post számára: 60-80%-kal kevesebbe kerül villanyautóval egy kilométer, mint dízellel, a karbantartási költségek pedig minimálisak a hagyományos technikához képest.