A németországi gyárban lényegében az elektromos hajtáslánc beszerelése történik, a karosszériát és a felépítményt továbbra is a törökországi Kocaeliben, a Ford Otosannál gyártják. A kölni gyártósoron naponta akár 16 darab elektromos Transit készülhet, melyek StreetScooter Work XL néven gurulnak ki a gyárkapun. Az éves gyártókapacitás akár a 3500 darabot is elérheti.

A Work XL jelenleg a legnagyobb haszonjármű a StreetScooter start-up porfóliójában. A jármű 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el, hasznos teherbírása eléri a 1275 kilogrammot. A modell többféle elektromotorral és lítiumionos akkumulátorral készülhet. A legerősebb 90 kW-os (122 LE), melynek forgatónyomatéka 276 Nm. A legnagyobb kapacitású akkumulátorral (76 kWh) a Work XL hatótávolsága akár 200 kilométeres hatótávot is elérheti.

Sárga és elektromos az új posta Tranzit 1

A Deutsche Post DHL a németországi városokban használja majd a Work XL-t kiscsomag-kézbesítésre, ugyanakkor a jövőbeli tervek között az is szerepel, hogy az elektromos áruszállítót más vásárlók számára is elérhetővé teszik. A dízelesekkel összehasonlítva minden egyes Work XL áruszállító 1900 liternyi gázolajat takarít meg üzemeltetőjének, emellett 5 tonnányi CO2-kibocsátástól óvja meg a környezetet.

Az elektromos hajtásláncok kulcsszerepet játszanak majd a Ford európai termékkínálatában. A vállalat célja, hogy 9,5 milliárd eurós befektetéssel egy 40 modellt számláló, elektromos hajtású – köztük 16 tisztán elektromos hajtású járműből álló – portfóliót alakítson ki 2022-ig.