A Bollinger B1 terepjáró tavaly ilyenkor szögletes formavilágával és elektromos meghajtásával hívta fel magára a figyelmet. Most itt a cég második modellje, a B2 névre keresztelt platós, és bármilyen meglepő, kettőjük közül ez az ötletesebb.
A B1-esnél hosszabb (4356 helyett 5271 mm), nagyobb tengelytávra (3018 helyett 3531 mm) épülő platós legnagyobb trükkje, hogy – mivel a motortér üres – teljes karosszériahossza rakodható. A hátfalat és a „hűtőmaszkot” felcsukva 4,9, azokat lenyitva akár 5,8 méteres tárgyakat képes szállítani az autó; az extrém síalagút 33 x 36 centis, úgyhogy jó sok deszka elfér itt.
Maga a plató 180 x 120 centis, de itt is van trükk: a hátsó üléseket kiszerelve, a hátsó szélvédőt felnyitva 2,5 méteresre nyújtható meg a platóhossz.
A futómű és a hajtáslánc megegyezik a terepjáróéval. A portálhidas hajtásnak köszönhetően 38 centi a szabad hasmagasság, a felfüggesztés pneumatikus. mindkét tengelyen egy-egy villanymotor dolgozik, összteljesítményük 520 LE. Az akkumulátor 120 kWh kapacitású, a hatótávolság 322 km. A hasznos terhelhetőség valahol 2,5 tonna környékén van.
A B2 gyártása valamikor 2020 táján indul be, ugyanakkor, amikor a B1-esé – legalábbis így ígéri a Bollinger.