Amióta nincs platós Dacia, azóta kapjuk fel a fejünket minden hírre, ami legalább remény szintjén gondoskodna a hiány pótlásáról. Most már látjuk, hogy csínján kell bánni a kívánságokkal, mert a végén még teljesülnek.

Fájdalmas látvány a Dacia Dokker pickup 1

A Dacia olasz importőrénél ugyanis kapható az a verzió, ami még a hazai, román palettáról is hiányzik: a Dokker Pickup.

A paraméterek nem is hangzanak rosszul: 675 kg terhelhetőség, alumínium lemezekből összeillesztett, 180 cm hosszú plató kopásálló műanyag oldalfalakkal, lenyitva 300 kilóval terhelhető, szintén alumínium hátfal, 75 vagy 90 lóerős 1.5 dCi dízelmotor vagy LPG üzemre is alkalmas, 1,6 literes benzinmotor.

dacia-dokker-1

A kivitelezés azonban meglehetősen igénytelen. A hátsó tolóajtó ugyanis a helyén maradt, és nem csak az ajtókivágást nem tüntették el, hanem a kilincs helyét sem: utóbbira egyszerűen ráfolyatták a B-oszlopot burkoló, meglehetősen böszme műanyag panelt.

A hátsó lámpatesteket szintén műanyag keretbe csomagolták, de erre legalább ráfoghatjuk, hogy így robusztusabban néz ki az autó.

dacia-dokker-2

Az utastérben nincs nagy változás, akár navigációs funkcióval felvértezett multimédiás rendszert is vehetnek az olasz ügyfelek.

A pickup létezésére az egyetlen mentség, hogy induló ára 11.100 euró, azaz 3,6 millió forint – ez pontosan másfélszerese a lemezes Dokker Van furgon talján árának (€7300). Mivel ez utóbbi nálunk 2,54 millió forintért kapható, gyorsan kalkulálhatunk egy elméleti 3,86 milliós induló árat a Dacia pickuphoz – ennyiért talán tényleg túlzás volna elvárni, hogy még igényes is legyen.

Fájdalmas látvány a Dacia Dokker pickup 13