1. Kipufogócsőből van választék bőven a kamionparkolónál található Truck Shopban.
1. Kipufogócsőből van választék bőven a kamionparkolónál található Truck Shopban.
Fotó megosztása:
2. Nem kevés króm van ezen a Truck Shopban kiállított Kenworth W900-ason.
2. Nem kevés króm van ezen a Truck Shopban kiállított Kenworth W900-ason.
Fotó megosztása:
3. Lámpatestből is van választék bőven.
3. Lámpatestből is van választék bőven.
Fotó megosztása:
4. Úgy fest, mintha csak most jött volna ki a gyárból ez a Peterbilt csőrős.
4. Úgy fest, mintha csak most jött volna ki a gyárból ez a Peterbilt csőrős.
Fotó megosztása:
5. Hatalmas pótkocsi is befért a Truck Shopba.
5. Hatalmas pótkocsi is befért a Truck Shopba.
Fotó megosztása:
6. A kamionparkoló mellett van egy múzeum is, mely rengeteg érdekességet rejt.
6. A kamionparkoló mellett van egy múzeum is, mely rengeteg érdekességet rejt.
Fotó megosztása:
7. Egy 1926-os gyártású Mack AC teherautó, mely két évvel az után készült, hogy a cég alapítója, John Mack életét vesztette egy autóbalesetben.
7. Egy 1926-os gyártású Mack AC teherautó, mely két évvel az után készült, hogy a cég alapítója, John Mack életét vesztette egy autóbalesetben.
Fotó megosztása:
8. Régen még sárga teherautók szállították ki a Coca-Cola üdítőket a boltoknak. Ez az 1944-ben épített White WA-114 4800 üvegnyi kólát tudott szállítani. A járművet 2016-ban újították fel.
8. Régen még sárga teherautók szállították ki a Coca-Cola üdítőket a boltoknak. Ez az 1944-ben épített White WA-114 4800 üvegnyi kólát tudott szállítani. A járművet 2016-ban újították fel.
Fotó megosztása:
9. A 20. század közepén a GMC is gyártott közepes és nehéz teherbírású autókat. A képen egy üzemanyag-szállító látható.
9. A 20. század közepén a GMC is gyártott közepes és nehéz teherbírású autókat. A képen egy üzemanyag-szállító látható.
Fotó megosztása:
10. Ennek az orrán még ott van a kurbli.
10. Ennek az orrán még ott van a kurbli.
Fotó megosztása:
11. Nappali fülkés, 1941-ben gyártott darus Freightliner.
11. Nappali fülkés, 1941-ben gyártott darus Freightliner.
Fotó megosztása:
12. Az REO Speedwagon minden pick-up ősének is tekinthető. A modellt 1915-ben mutatták be és legalább 1953-ig gyártották. Népszerűségét jól tükrözi, hogy 1925-re már 120 ezer darabnál jártak. A képen látható modell 1929-ben készült, már hathengeres, 67 lóerős motorral.
12. Az REO Speedwagon minden pick-up ősének is tekinthető. A modellt 1915-ben mutatták be és legalább 1953-ig gyártották. Népszerűségét jól tükrözi, hogy 1925-re már 120 ezer darabnál jártak. A képen látható modell 1929-ben készült, már hathengeres, 67 lóerős motorral.
Fotó megosztása:
13. Egy meglehetősen érdekes darab 1927-ből. Elsőre olyan mintha busz lenne, de mégsem. A Fisher Jr. Express ponyvás teherautót 44,5 lóerős motor hajtotta. A cég nem sokat élt, 1912 és 1933 között működött. A múzeumban kiállított teherautó 1943 –ig volt használatban és 2013-ban nyerte el jelenlegi állapotát.
13. Egy meglehetősen érdekes darab 1927-ből. Elsőre olyan mintha busz lenne, de mégsem. A Fisher Jr. Express ponyvás teherautót 44,5 lóerős motor hajtotta. A cég nem sokat élt, 1912 és 1933 között működött. A múzeumban kiállított teherautó 1943 –ig volt használatban és 2013-ban nyerte el jelenlegi állapotát.
Fotó megosztása:
14. A Brockway a magyar olvasók számára nem tűnhet ismerősnek, pedig 1912 és 1977 között prémium teherautók építésével foglalkoztak. A képen látható 260-as modell nagyon népszerű volt. Ennek a 1949-es gyártású változatnak a hajtásáról 203 lóerős Continental gázmotor gondoskodott.
14. A Brockway a magyar olvasók számára nem tűnhet ismerősnek, pedig 1912 és 1977 között prémium teherautók építésével foglalkoztak. A képen látható 260-as modell nagyon népszerű volt. Ennek a 1949-es gyártású változatnak a hajtásáról 203 lóerős Continental gázmotor gondoskodott.
Fotó megosztása:
15. Ez az International Harvester 1949-ből való.
15. Ez az International Harvester 1949-ből való.
Fotó megosztása:
16. A Brockway 260 XW másik oldalról. Ezen a képen jól látszódik az ajtóra szerelt fa védőkeret.
16. A Brockway 260 XW másik oldalról. Ezen a képen jól látszódik az ajtóra szerelt fa védőkeret.
Fotó megosztása:
17. Ez a Mack B-61 1963-ból való. A cég egyik legsikeresebb típusai közé tartozott, hiszen 1953 és 1966 között 137 ezer B-modellt készítettek. Az Iowa 80 Trucking Museum 2011-ben szerezte meg ezt a teherautót.
17. Ez a Mack B-61 1963-ból való. A cég egyik legsikeresebb típusai közé tartozott, hiszen 1953 és 1966 között 137 ezer B-modellt készítettek. Az Iowa 80 Trucking Museum 2011-ben szerezte meg ezt a teherautót.
Fotó megosztása:
18. Chevrolet Titan néven is gyártották ezt a GMC Astro nyerges vontatót, melynek hajtásáról Cummins, illetve Detroit Diesel erőforrások gondoskodtak. A képen egy 1986-ban gyártott változat látható.
18. Chevrolet Titan néven is gyártották ezt a GMC Astro nyerges vontatót, melynek hajtásáról Cummins, illetve Detroit Diesel erőforrások gondoskodtak. A képen egy 1986-ban gyártott változat látható.
Fotó megosztása:
19. Egy rendőrségi páncélozott jármű 1939-ből.
19. Egy rendőrségi páncélozott jármű 1939-ből.
Fotó megosztása:
20. 1952-ben gyártott GMC CFI jókora félpótkocsival.
20. 1952-ben gyártott GMC CFI jókora félpótkocsival.
Fotó megosztása:
21. A GMC egyik utolsó, nagy távolságokra tervezett csőrőse, sok-sok krómmal.
21. A GMC egyik utolsó, nagy távolságokra tervezett csőrőse, sok-sok krómmal.
Fotó megosztása:
22. Ez az 1958-as gyártású Kenworth Bullnose KDC 825C az eredeti tulaj, Ray O’Hanesian szerint 8,36 millió kilométert tett meg, de ő 1998-ban befejezte a megtett kilométerek számolgatását (jobban mondva mérföldeknek), majd inkább vett egy másikat 25 ezer dollárért. Ray 2010-ben adományozta a teherautót a múzeumnak.
22. Ez az 1958-as gyártású Kenworth Bullnose KDC 825C az eredeti tulaj, Ray O’Hanesian szerint 8,36 millió kilométert tett meg, de ő 1998-ban befejezte a megtett kilométerek számolgatását (jobban mondva mérföldeknek), majd inkább vett egy másikat 25 ezer dollárért. Ray 2010-ben adományozta a teherautót a múzeumnak.
Fotó megosztása:
23. A GMC General 616 hajtásáról Detroit Diesel 8V92T motor gondoskodik.
23. A GMC General 616 hajtásáról Detroit Diesel 8V92T motor gondoskodik.
Fotó megosztása:
24. A GMC csőrőse alacsony hálófülkével készült.
24. A GMC csőrőse alacsony hálófülkével készült.
Fotó megosztása:
25. Ez az 1938-as Kenworth Conventional Model még tűzoltóautóként kezdte a pályafutását a Washington állambeli Spokane városában. 1989-ben a CAT Scale Company megvásárolta és versenykamiont csinált belőle. A jármű tehát 51 évesen (!) több amerikai raliversenyen is indult. Akár 112 kilométer/órás sebességre is képes, de kényelmesen 80 km/órás tempónál lehet vele közlekedni.
25. Ez az 1938-as Kenworth Conventional Model még tűzoltóautóként kezdte a pályafutását a Washington állambeli Spokane városában. 1989-ben a CAT Scale Company megvásárolta és versenykamiont csinált belőle. A jármű tehát 51 évesen (!) több amerikai raliversenyen is indult. Akár 112 kilométer/órás sebességre is képes, de kényelmesen 80 km/órás tempónál lehet vele közlekedni.
Fotó megosztása:
26. A Kenworth Conventional Model versenykamionként fekete-sárga fényezéssel állt rajthoz.
26. A Kenworth Conventional Model versenykamionként fekete-sárga fényezéssel állt rajthoz.
Fotó megosztása:
27. A múzeum matuzsálemének ez a jobbkormányos Avery farmjáró tekinthető, melyet a korabeli időkben úgy reklámoztak, hogy 6-8 ló helyett képes dolgozni. A jármű hajtásáról négyhengeres, 45 lóerős Rutenberger motor gondoskodott. Ez az egyetlen fennmaradt Avery teherautó, mely új korában 2500 dollárba fájt. Eszmei értéke most felbecsülhetetlen.
27. A múzeum matuzsálemének ez a jobbkormányos Avery farmjáró tekinthető, melyet a korabeli időkben úgy reklámoztak, hogy 6-8 ló helyett képes dolgozni. A jármű hajtásáról négyhengeres, 45 lóerős Rutenberger motor gondoskodott. Ez az egyetlen fennmaradt Avery teherautó, mely új korában 2500 dollárba fájt. Eszmei értéke most felbecsülhetetlen.
Fotó megosztása:
28. Az „És megint dühbe jövünk” című kultikus Bud Spencer – Terence Hill film végén egy ilyen Ford CL9000-res nyerges vontató tűnik fel. Az Iowa 80 Trucking Museum-ban egy 1983-as gyártású változatot őriztek meg az utókornak.
28. Az „És megint dühbe jövünk” című kultikus Bud Spencer – Terence Hill film végén egy ilyen Ford CL9000-res nyerges vontató tűnik fel. Az Iowa 80 Trucking Museum-ban egy 1983-as gyártású változatot őriztek meg az utókornak.
Fotó megosztása:
29. 30 évvel ezelőtt világrekordot állítottak fel ezzel a felturbózott Kenworth versenykamionnal. Az 1500 lóerős motorral szerelt járművel 240 kilométer/órás sebességet sikerült elérni.
29. 30 évvel ezelőtt világrekordot állítottak fel ezzel a felturbózott Kenworth versenykamionnal. Az 1500 lóerős motorral szerelt járművel 240 kilométer/órás sebességet sikerült elérni.
Fotó megosztása:
30. A Kenworth K-100 Aerodyne messziről felismerhető volt szélvédő feletti ablakaival, melyek világosabbá varázsolták a fülkét. A járművet 475 lóerős 8V92TA típusú Detroit Diesel motor hajtja, de nem ez teszi igazán különlegessé. A nyerges tulajdonosa, Hank Good 121 díjat nyert világszerte ezzel a Kenworth-tel, mely még filmekben is szerepelt. Hank 2014-ben ajándékozta a múzeumnak ezt a különleges járművet.
30. A Kenworth K-100 Aerodyne messziről felismerhető volt szélvédő feletti ablakaival, melyek világosabbá varázsolták a fülkét. A járművet 475 lóerős 8V92TA típusú Detroit Diesel motor hajtja, de nem ez teszi igazán különlegessé. A nyerges tulajdonosa, Hank Good 121 díjat nyert világszerte ezzel a Kenworth-tel, mely még filmekben is szerepelt. Hank 2014-ben ajándékozta a múzeumnak ezt a különleges járművet.
Fotó megosztása:
31. Ezt a Ryder Paymaster R-100-as típusú teherautót a 1960-as évek végén tervezte David Hobbensiefken azzal a céllal, hogy aerodinamikusabb, áramvonalasabb járművet hozzon létre. A formatervet eladta a Ryder Corporationnek, de végül nem valósult meg a sorozatgyártása. Mindössze 5 darab készült el ebből a modellből.
31. Ezt a Ryder Paymaster R-100-as típusú teherautót a 1960-as évek végén tervezte David Hobbensiefken azzal a céllal, hogy aerodinamikusabb, áramvonalasabb járművet hozzon létre. A formatervet eladta a Ryder Corporationnek, de végül nem valósult meg a sorozatgyártása. Mindössze 5 darab készült el ebből a modellből.
Fotó megosztása:
32. A múzeum szerint ennek a Dodge C 600-asnak minden darabja eredeti, pedig kissé régen, 1972-ben gördült ki a gyárkapun. Orrában 178 lóerős Dodge 361 2V motor dolgozik.
32. A múzeum szerint ennek a Dodge C 600-asnak minden darabja eredeti, pedig kissé régen, 1972-ben gördült ki a gyárkapun. Orrában 178 lóerős Dodge 361 2V motor dolgozik.
Fotó megosztása:
33. Ez az 1968-ban épített Peterbilt 358 igazi túlélőnek számít. Életét a kaliforniai United Grocersnél kezdte, majd a 20. század végére leállították. 2000-ben egy lelkes gyűjtő felújította, hogy különféle kamionos találkozókra járjon vele. Rögtön az első kamionshow idején balesetet szenvedett, melynek következtében darabokra esett szét. Ezután újra felújították és 2009-ben került az iowai Trucking Múzeumhoz.
33. Ez az 1968-ban épített Peterbilt 358 igazi túlélőnek számít. Életét a kaliforniai United Grocersnél kezdte, majd a 20. század végére leállították. 2000-ben egy lelkes gyűjtő felújította, hogy különféle kamionos találkozókra járjon vele. Rögtön az első kamionshow idején balesetet szenvedett, melynek következtében darabokra esett szét. Ezután újra felújították és 2009-ben került az iowai Trucking Múzeumhoz.
Fotó megosztása:
34. A M-16 Studebaker teherautókat 1941-42, illetve 1946-48 között gyártották. Közel 20 ezer darab készült belőlük. A képen látható modell 1946. június 22-én gördült ki a gyárkapun, eredetileg kéttengelyes, hatkerekes változatban. Mr. Hall, a jármű tulajdonosa háromtengelyessé alakította, plusz magasított felépítményt épített hozzá. Még egy speciális, a fülke felett található hálófülkével is ellátta.
34. A M-16 Studebaker teherautókat 1941-42, illetve 1946-48 között gyártották. Közel 20 ezer darab készült belőlük. A képen látható modell 1946. június 22-én gördült ki a gyárkapun, eredetileg kéttengelyes, hatkerekes változatban. Mr. Hall, a jármű tulajdonosa háromtengelyessé alakította, plusz magasított felépítményt épített hozzá. Még egy speciális, a fülke felett található hálófülkével is ellátta.
Fotó megosztása:
35. Ezt a White 9064-est V8-as Mustang motorral szerelték, ami meglehetősen ritka megoldásnak számított. A White Motor Company egészen 1995-ig gyártott teherautókat.
35. Ezt a White 9064-est V8-as Mustang motorral szerelték, ami meglehetősen ritka megoldásnak számított. A White Motor Company egészen 1995-ig gyártott teherautókat.
Fotó megosztása:
36. A maga idejében meglehetősen egyedinek számított ez a Fageol Van, melyet L. J. Fageol tervezett. A rövid tengelytáv és az egyenes homlokfal, valamint a nagy elülső és oldalsó ablakok jó manőverezhetőséget tettek lehetővé. A képen látható darab 1954. március 2-án hagyta el a gyárkaput.
36. A maga idejében meglehetősen egyedinek számított ez a Fageol Van, melyet L. J. Fageol tervezett. A rövid tengelytáv és az egyenes homlokfal, valamint a nagy elülső és oldalsó ablakok jó manőverezhetőséget tettek lehetővé. A képen látható darab 1954. március 2-án hagyta el a gyárkaput.
Fotó megosztása:
37. Ez a háromtengelyes, hálófülkés International Emeryville arról a városról kapta a nevét, ahol készült. A képen egy 1964-es példány látható.
37. Ez a háromtengelyes, hálófülkés International Emeryville arról a városról kapta a nevét, ahol készült. A képen egy 1964-es példány látható.
Fotó megosztása:
38. Az 1936-ban gyártott Mack BM igazi különlegesség. Ezt a modellt ugyanis fakarosszériával és acél lemezeléssel gyártották. 3 és 5 tonnás változatban készült, hajtásáról 108 lóerős Mack CE motor gondoskodott. A modellből 1932 és 1941 között 3040 darabot gyártottak.
38. Az 1936-ban gyártott Mack BM igazi különlegesség. Ezt a modellt ugyanis fakarosszériával és acél lemezeléssel gyártották. 3 és 5 tonnás változatban készült, hajtásáról 108 lóerős Mack CE motor gondoskodott. A modellből 1932 és 1941 között 3040 darabot gyártottak.
Fotó megosztása:
39. Ez az International gyártmányú teherautó csak részleges felújításon esett át.
39. Ez az International gyártmányú teherautó csak részleges felújításon esett át.
Fotó megosztása:
40. A Mack B-szériát 1953 és 1966 között gyártották, tízféle benzinmotorral.
40. A Mack B-szériát 1953 és 1966 között gyártották, tízféle benzinmotorral.
Fotó megosztása:
41. A képen látható 1939-es Mack BX-et még a New Yorki-i Rockefeller Centerben található Radio City Music Hall építésénél is használták.
41. A képen látható 1939-es Mack BX-et még a New Yorki-i Rockefeller Centerben található Radio City Music Hall építésénél is használták.
Fotó megosztása:
42. A Mack AC-t az első világháború alatt tüzérségi ágyúk vontatására is használták Európában, mert erre alkalmas nehéz kategóriás teherautó volt.
42. A Mack AC-t az első világháború alatt tüzérségi ágyúk vontatására is használták Európában, mert erre alkalmas nehéz kategóriás teherautó volt.
Fotó megosztása:
43. Nappali fülkés Chevrolet Master 1945-ből.
43. Nappali fülkés Chevrolet Master 1945-ből.
Fotó megosztása:
44. A Mack B-szériában ez a B-87-es számított a legnagyobbnak. Ezt a modellt 1956-64 között gyártották, de csak 75 darab készült belőle. A teherautó mozgatásáról hathengeres, turbófeltöltős Cummins motor gondoskodik.
44. A Mack B-szériában ez a B-87-es számított a legnagyobbnak. Ezt a modellt 1956-64 között gyártották, de csak 75 darab készült belőle. A teherautó mozgatásáról hathengeres, turbófeltöltős Cummins motor gondoskodik.
Fotó megosztása:
45. Kenworth CD-524-es 1949-ből.
45. Kenworth CD-524-es 1949-ből.
Fotó megosztása:
46. Ez a Ford F250 a múzeum weblapján még lakóautós felépítmény nélkül szerepel. Időközben azonban a korábbi, platóra épített zárt raktér helyet rekreációs célú felépítményt helyeztek a pick-upra. A 1968-as jármű hajtáslánca maradt ugyanaz: a nyolchengeres motorhoz automata váltó csatlakozik.
46. Ez a Ford F250 a múzeum weblapján még lakóautós felépítmény nélkül szerepel. Időközben azonban a korábbi, platóra épített zárt raktér helyet rekreációs célú felépítményt helyeztek a pick-upra. A 1968-as jármű hajtáslánca maradt ugyanaz: a nyolchengeres motorhoz automata váltó csatlakozik.
Fotó megosztása:
47. A gyűjteményben egy 1963-as Unimog is megtalálható.
47. A gyűjteményben egy 1963-as Unimog is megtalálható.
Fotó megosztása:
48. Nincs jó formában ez a Douglas, melyből mindössze hat darab létezik. Többek között ez is az egyik oka annak, hogy még nem sikerült rendesen felújítani az 1925-ben gyártott teherautót. A járműnek van enyhe magyar vonatkozása is, ugyanis négyhengeres Buda-motorral készült. A motor a nevét az Illinois államban található Buda faluról kapta nevét, melyet eredetileg fővárosunk bal partjáról neveztek el. Egy 2010-es népszámlálás szerint mindössze alig 500-an lakták a községet.
48. Nincs jó formában ez a Douglas, melyből mindössze hat darab létezik. Többek között ez is az egyik oka annak, hogy még nem sikerült rendesen felújítani az 1925-ben gyártott teherautót. A járműnek van enyhe magyar vonatkozása is, ugyanis négyhengeres Buda-motorral készült. A motor a nevét az Illinois államban található Buda faluról kapta nevét, melyet eredetileg fővárosunk bal partjáról neveztek el. Egy 2010-es népszámlálás szerint mindössze alig 500-an lakták a községet.
Fotó megosztása:
49. Ez a csőrős alig ismert idehaza, ami nem csoda, hiszen gyártója, a Diamond sem sokkal ismertebb. A képen látható T szériás teherautó népszerű volt a maga idejében, hiszen legalább 250 ezer darabot gyártottak belőle. A múzeum egy 1957-es gyártású darabot szerzett meg korábban.
49. Ez a csőrős alig ismert idehaza, ami nem csoda, hiszen gyártója, a Diamond sem sokkal ismertebb. A képen látható T szériás teherautó népszerű volt a maga idejében, hiszen legalább 250 ezer darabot gyártottak belőle. A múzeum egy 1957-es gyártású darabot szerzett meg korábban.
Fotó megosztása:
50. Ez a GMC T 23-as meglehetősen érdekes konstrukció, hiszen az A és a B tengely között hatalmas távolság van. Az 1934-ben gyártott teherautó kezdetleges hálófülkével rendelkezett, mely a keskeny karosszéria miatt még nem tudott igazán megfelelni a funkciójának.
50. Ez a GMC T 23-as meglehetősen érdekes konstrukció, hiszen az A és a B tengely között hatalmas távolság van. Az 1934-ben gyártott teherautó kezdetleges hálófülkével rendelkezett, mely a keskeny karosszéria miatt még nem tudott igazán megfelelni a funkciójának.
Fotó megosztása:
51. Sokan azt gondolják, hogy az elektromos teherautó egy új ötlet és csak az EU akarja ránk erőltetni. Holott ez az Walker Model 43-as jó példa arra, hogy elektromos teherautók már a 20. század elején is léteztek. A tejszállító járművet 3,5 lóerős, 84 voltos elektromos motor hajtotta. A Walker 2700 kilogramm szállítási kapacitással rendelkezett, ezt még most is megirigyelnék egyes európai cégek. Gyorsnak viszont egyáltalán nem volt nevezhető, hiszen mindössze 25 km/órás sebességgel tudott haladni. A Walker Model 43-ast 1906 és 1942 között gyártották.
51. Sokan azt gondolják, hogy az elektromos teherautó egy új ötlet és csak az EU akarja ránk erőltetni. Holott ez az Walker Model 43-as jó példa arra, hogy elektromos teherautók már a 20. század elején is léteztek. A tejszállító járművet 3,5 lóerős, 84 voltos elektromos motor hajtotta. A Walker 2700 kilogramm szállítási kapacitással rendelkezett, ezt még most is megirigyelnék egyes európai cégek. Gyorsnak viszont egyáltalán nem volt nevezhető, hiszen mindössze 25 km/órás sebességgel tudott haladni. A Walker Model 43-ast 1906 és 1942 között gyártották.
Fotó megosztása:
52. Ez a törpe teherautó egy International Loadstarból „keletkezett” a tengelytáv drasztikus csökkentésével.
52. Ez a törpe teherautó egy International Loadstarból „keletkezett” a tengelytáv drasztikus csökkentésével.
Fotó megosztása: