Már az utakat rója az a Scania kamion, melyet a svéd cég legújabb generációs bioetanollal üzemeltethető motorjával szereltek. Ráadásul a járművet bioetanol szállításra használják, mely így rendszeresen szállít üzemanyagot Észak-Svédország egyik legnagyobb finomítójából különböző megrendelőknek.

A R-szériás Scaniában 410 lóerős motor dolgozik, melynek legnagyobb nyomatéka 2150 Newtonméter. Ez megegyezik a dízelüzemű testvérének teljesítményével. Fogyasztása ugyancsak a hagyományos dízelmotorokéhoz mérhető. Az új erőforrás a gyújtás tekintetében is ugyanazt az úgynevezett kompressziós gyújtást használja, így ezen a téren sem különbözik a dízelektől.

A bioetanol üzemű motor legfontosabb módosításai az üzemanyag-befecskendező rendszerrel és a hengerekkel kapcsolatosak, melyeket a mérnökök a nagyobb sűrítésre optimalizáltak. Az erőforrás ugyanakkor ugyanazt az SCR-kipufogógáz utánkezelő rendszert alkalmazza, amit a Scania szinte az összes Euro VI-os motorjához használ.

A nehézjárművek számára kínált ED95 ( bioetanol gyújtássegítő adalékkal keverve) üzemanyaggal  a jármű szén-dioxid kibocsátása akár 90 százalékkal is kisebb lehet. A nitrogén-oxidokból és szilárd részecskéből is jóval kevesebbet enged a levegőbe.

A jármű sofőrje szerint nem érzékelhető különbség a dízeles motorokhoz képest a teljesítményben. „Csupán annyi különbséget lehet észrevenni, hogy az ember nem érzi azt a jellegzetes gázolajszagot. A 410 lóerős motor erősnek érződik, habár én el vagyok kényeztetve, mert korábban egy Scania V8-assal dolgoztam, és ez a mostani jármű érthetően gyengébb ahhoz képest” – mondta Mikael Söderqvist járművezető.