Trevor Milton cége most arról tájékoztatta a sajtót, hogy a Tre nevezetű prototípusra az első öt nap alatt 380 millió dollárnyi megrendelés érkezett. Ez átszámítva 108 milliárd forintnak megfelelő összeg.
„Ez egyáltalán nem rossz kezdet egy új európai, illetve ausztrál márka számára. Számításaink szerint a Tre kilométerre vetített költsége legalább 10-20 százalékkal alacsonyabb lesz a dízeles teherautókhoz képest” – emelte ki a startup ügyvezető igazgatója, Trevor Milton. Az új európai prototípust jövő év áprilisában mutatják be, két, észak-amerikai piacra szánt hibrid-elektromos csőrössel együtt.
A Nikola Motor Company nem árulta el a megrendelők neveit, de annyit lehet tudni, hogy nagy flottákat üzemeltető európai vállalatokról van szó. Ezek között lehet a Waberer’s is, mely még a Tesla elektromos kamionjának európai forgalmazását is felvetette korábban.
A Tre fülkéje teljes mértékben követi az európai konvenciókat, a hajtásláncban viszont radikálisan más irányvonalat képvisel az eddigiekhez képest. A jármű 120 kW teljesítményű hidrogéncellával rendelkezik és konfigurációtól függően 500-1000 lóerő közötti teljesítményre képes. A 6×2-es vagy 6×4-es hajtásképletű nyerges hatótávolsága 500 és 1200 kilométer között lehet. Hivatalos közúti tesztjei 2020-ban kezdődhetnek meg Norvégiában, a startup ugyanakkor már keresi azt az európai országot, ahol felépítheti első, USA-n kívüli gyáregységét.