Még 2017-ben jelentette be a Volkswagen, hogy az I.D. Buzz nevű kisbuszát hamarosan szériaautó formájában is láthatjuk. A tanulmányautót egyébként nagy lelkesedéssel fogadta a közönség, hiszen ez az eredeti Transporter modern átirata. Talán pont ezért nem álltak meg a németek és elkészítették a személyszállító után a Motorsport részleg szervizkocsijának öltöztetett furgont, az I.D. Buzz Cargo koncepciót.

Megmutatja az áruszállítás jövőjét a Volkswagen elektromos furgonja 1

A Volkswagen megerősítette, hogy tényleg szériagyártású autó lesz az I.D. Buzz-ból, most már kitűzték erre a 2022-es dátumot is. A MEB platformra épülő autó egy új, villanyos modellcsalád egyik tagja lesz. Az alapokat tekintve nincs nagy újdonság a többi villanyautóhoz képest, így a padló alatt található lítium-ion akksicsomag méretétől függően 320 vagy 550 kilométeres hatótávval. A 48 kWh-s változatot kifejezetten városi felhasználásra szánják, míg a 111 kWh-sat már szélesebb körű felhasználásra is. Az autó teljesítménye hangyányit több mint 200 lóerő. Lehet hátsó- vagy összkerék-hajtású is. Végsebessége 160 km/órában korlátozott. Ha lemerült a szorgos I.D. Buzz Cargo, akkor a 111 kWh-s 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető. A tetőn lévő napelemek akár 15 kilométernyi hatótávot is adhatnak.

Megmutatja az áruszállítás jövőjét a Volkswagen elektromos furgonja 23

A beltér végtelenül letisztult, minden kezelőszerv a kormányon található és digitalizált, az információkat pedig a szélvédőre vetíti az autó 3D-ben. A visszapillantók helyén természetesen kamerákat találunk. A leglényegesebb azonban, hogy önvezető módban is közlekedhet. Ekkor a kormány visszahúzódik és a vezetőnek akad ideje dolgozni is, például feldolgozhatja a bejövő megrendeléseket. Az autó rendszere arra is képes, hogy regisztrálja a raktérben található holmikat, így nyomon követhető a csomagok vagy szerszámok mozgása.

Megmutatja az áruszállítás jövőjét a Volkswagen elektromos furgonja 24