A kísérletben részt vevő autóbuszokat 4-es szintű önvezetésre készítették fel, ami azt jelenti, hogy minden vezetési funkció automatizált, azonban a sofőrnek még a fedélzeten kell tartózkodnia egyfajta „kontrollként”. A 4,35 millió fontból, átszámítva 1,56 milliárd forintból megvalósuló projektet a brit kormányzat, a Stagecoach, a Transport Scotland, az ADL, a Fusion Processing és az ESP Group együttműködésével valósul meg. A teszthez az Edinburgh Napier Egyetem és a Nyugat-Angliai Egyetem is szakmai támogatást nyújt.
A kísérletben 11,8 méter hosszú, ADAL Enviro200 buszok vesznek részt, melyek a Fife városában található Ferrytoll Park&Ride parkolóház, illetve az Edinburgh Park villamos és vonatállomás között fognak közlekedni. A teszt során az autóbuszok előre biztosított útvonalon közlekednek majd, mely a városi utakat és az autópályák leállósávjait egyaránt magába foglalja.
A városi forgalomban, – ahol csak lehet – az Envirók a taxik és az autóbuszok közlekedésére szánt buszsávban fognak haladni. A tervezett útvonal hossza 22 kilométer, melyet várakozások szerint 20 perc alatt teljesítenek. Ha beigazolódnak az elképzelések, akkor számítások szerint hetente akár 10 ezer fordulót is teljesíthetnek ezek az autóbuszok.
Sikeres megvalósítás esetén új szintre léphet az önvezető autóbuszok jövője. Ugyanis akár már a következő évtized elején utasokat szállíthatnának ezek a járművek. Az Egyesült Királyság kormánya úgy számol, hogy már 2021-től megjelenhetnek az első önvezető buszok a forgalomban.