A billencses felépítménnyel ellátott jármű teljesen automatikus üzemmódban dolgozik. A kezdeti időszakban ugyanakkor egy járművezető ült a fülkében, hogy felügyelje a jármű működését és szükség esetén beavatkozzon. Jelenleg azonban már a sofőrre sincs szükség.

Tapasztalataink szerint az automatizálás biztonságosabb és hatékonyabb működést eredményez vállalatunknál, és ez egy újabb lépés azon a lehetőségek felé, amelyekkel további technológiai fejlesztéseket hajthatunk végre” – jegyezte meg a teszttel kapcsolatban Rob Atkinson, a tesztelő cég műszaki fejlesztésekért felelős munkatársa.

A járműveiket kimagasló kihasználtsági aránnyal működtető bányák ideálisak az új önvezető technológia teszteléséhez. Nagyon biztató, hogy az önvezető teherautók biztonságosan és az üzemeltetési elvárásoknak megfelelően működnek” – hangsúlyozta a teszttel kapcsolatban Björn Winblad, a Scania bányaipari üzletágának vezetője.

A következő fázisban további önvezető Scania tehergépkocsikat állítanak majd üzembe, hogy fejlesszék a járművek közötti együttműködést és az intelligens flottafelügyelő rendszereket