A járművekre korábban a Volán Buszpark Kft. írt ki közbeszerzési pályázatot. A tenderen a Kravtex bizonyult a legjobbnak, a Credobus Inovell 12-es típussal. Az autóbuszok lízingszerződés keretében érkeznek a DDKK-hoz és a gyártónak 70 napja van a buszok leszállítására.

A normál padlós, helyközi Inovellből már több mint 200 darab közlekedik idehaza a regionális közlekedési társaságoknál. A DDKK-hoz kerülő autóbuszokat Euro VI-os FPT dízelmotorokkal, robotizált sebességváltóval és nagy teljesítményű klímaberendezéssel szerelik. Emellett GPS-vezérlésű utasinformációs rendszerrel is ellátják őket, mely 19 colos képernyőn jeleníti meg az utastérben a valós idejű utazási információkat.

Magyar buszokkal frissül a dél-dunántúli közlekedés 1

A hazai fejlesztésű és gyártású buszok vételár arányos magyar értékhányada eléri a 70-75 %-ot, ezzel a Credo nevezhető a „legmagyarabb” autóbusznak. A járművek futóműveit a Rába, a sebességváltókat az egri ZF, az utasajtókat az Ikarus Szegedi Alkatrészgyártó, az oldalüvegeket és a szélvédőket az OROSházaGLAS és Hirschler-Glas, a csúszásmentes műanyagpadlót pedig a Graboplast gyártja.

A Kravtex közvetlenül összesen 500 embernek ad munkát két telephelyen. A cégcsoport 2020-ig kétmilliárd forint értékű fejlesztést hajt végre, amelynek keretében Győrben 1000, míg Mosonmagyaróváron 4000 négyzetméterrel bővítik az autóbuszgyártó csarnokokat. A fejlesztés során modernizálják és indukciós kemencével szerelik fel az 1879-ben alapított öntödét, valamint stratégiai gépbeszerzésekkel javítják a gyártás hatékonyságát.