2014-es bemutatása óta 209 ezer darabot értékesítettek a Mercedes-Benz V-osztályból. Tavaly pedig 64 ezer darabbal éves értékesítési rekordot állított be a márka a típussal. Ez részben annak is köszönhető,  hogy a V-osztályt az amerikai és európai piacok után tavaly már Ázsiában is meg lehetett vásárolni. Idén pedig már az indiai vásárlók is találkozhatnak vele a szalonokban.

A 2019-es modell legfontosabb újdonsága az átdolgozott orrkialakítás, valamint az OM 654-es dízelmotor-generáció megjelenése, amelynél a csúcsot egy 239 lóerős változat jelenti.  További újdonság, hogy a V-osztályhoz elérhetővé válik a 9G-Tronic automata váltó is, emellett továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszereket, így például aktív vészfékasszisztenst is kap.

A hátsó sorban lehet igazán jó ülni az új V-osztályban 1

Az áttervezett külsőnek köszönhetően a modell még szélesebbnek tűnik. A hatást tovább erősíti az új, nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárító és a gyémántmintás hűtőrács is, valamint a rács közepén, két ezüstszínű léc közé elhelyezett Mercedes-csillag. A sikeres fekete, illetve fehér fényezés mellett megjelent a kínálatban a grafit-, jácintvörös- és a szelenitszürke metálfényezés is, illetve az acélkék szín. A modellhez négyféle új könnyűfém keréktárcsa választható 17, 18, illetve 19 colos méretekben, magasfényű fekete és termolitszürke színekben.

A belső térben a Mercedes-Benz jelenlegi személyautóiból  ismert megoldások köszönnek vissza.  A műszerfal megkapta a karakteres, turbinakialakítású légbeömlőnyílásokat, amelyek a korábbiakhoz képest jóval könnyebben állíthatók. A felhasznált kárpitok terén hatféle opció közül választhatnak a jövendőbeli megrendelők, ezek között van a fekete és selyembézs Lugano bőr- és nappabőr, valamint  a Santos fekete színű szövet. Az elegancia a műszerfalon is tetten érhető, ugyanis zongoralakk, ébenfa, szénszálas, szálcsiszolt alumínium betétekkel díszíthető az egység. A vezetőülés mögötti első sor ülései már teljesen hátradönthetők, emellett opcionálisan hátmasszázs és klimatizálási funkcióval is kérhetők.

A hátsó sorban lehet igazán jó ülni az új V-osztályban 2

A hátsó sorban lehet igazán jó ülni az új V-osztályban 3

A V-osztály egyelőre csak 190, illetve 239 lóerős motorokkal érhető el. Utóbbival a modell álló helyzetből 7,9 másodperc alatt tud felgyorsulni 100 km/órára, végsebessége pedig 220 km/óra. Az új motorgenerációt nanoslide hengerfal bevonattal látták el a motor belső súrlódásának csökkentése érdekében, ennek köszönhetően például a kisebb teljesítményű motorblokknál 13 százalékos üzemanyag-megtakarítást sikerült elérni. A V 300d modellváltozatban dolgozó erőforrás a gyári adatok szerint 5,9-6,3 litert fogyaszt 100 kilométeren. A Mercedes-Benz „sport” és „komfort” fokozattal kiegészített automata váltóval kínálja a V-osztályt. A modell alapvetően hátsókerék-hajtású, de opcionálisan állandó összkerékhajtással is választható.

A hátsó sorban lehet igazán jó ülni az új V-osztályban 4

A vezetéstámogató rendszerek közül az alapfelszereltség részét képezi az oldalszélasszisztens, valamint az aktív vészfékasszisztens. A választható tételek listáján pedig többek között az adaptív távolsági fényszóró is megtalálható. A megújult V-osztály Európában 2019 márciusától lesz rendelhető. A frissítéseket a Marco Polo kemping és szabadidős modellek is megkapják. Hamarosan egy teljesen elektromos változat is bemutatkozik.