A Nanyang Műszaki Egyetemmel közösen a Volvo önvezető buszok tesztelésébe fogott Szingapúrban. A közel hatmillió lakosú országban jelenleg az utazások 67%-át a közösségi közlekedés bonyolítja le. A törpeállam ezt az arányt 2030-ra legalább 75%-osra szeretné növelni. Ebben nagy segítségére lehetnek az önvezető buszok, amelyek fejlesztése kiemelt terület a svéd haszonjármű gyártó számára.
Az automatizált vezetéssel ellátott elektromos buszok jelenleg még nem készek a sorozatgyártása. Ennek hátterében az áll, hogy a városi forgalom állítja a legnagyobb kihívások elé az önvezető technológiát. Tudják ezt a Volvónál is, ezért előre meghatározott szituációkban próbálják ki a városi buszokat.
Az első próbafutások 2018 decemberében kezdődtek egy teljesen zárt területen. A két futballpályát kitevő létesítményben különféle díszletekből épületeket húztak fel a városi környezet szimulálására. A tesztcsarnok fejlettségét jól mutatja, hogy azon akár mesterségesen trópusi eső is előidőzhető, számos olyan időjárási körülmény mellett, amelyek kihívások elé állíthatják az önvezető elektromos buszokat. A cégnek emellett már a privát útvonalakon történő próbafutásokra is engedélye van.
A KPMG szerint Szingapúr az egyik legideálisabb hely a technológia tesztelésére, itt ugyanis rendkívül magas az automatizált vezetés elfogadottsága. Azt azonban még nem tudni, mikor kerülhet sor a járművek élesben, városi forgalomban történő tesztelésére. Az biztos, hogy az önvezető buszoknak képesnek kell lenniük egyedül visszatalálni a buszgarázsokba, sőt arra is „tanítják” őket, hogyan tudnak majd automatikusan rácsatlakozni az elektromos töltőhálózatra, hogy másnap reggel teljesen feltöltött akkumulátorokkal vághassanak neki az utasszállításnak. A projekt célja végső soron az, hogy támogatás nélkül, teljesen önvezető üzemmódban tudjanak közlekedni.