Az osztrák tűzoltóautó-gyártó, a Rosenbauer együttműködési megállapodást kötött a Volvo Pentával elektromos tűzoltóautók fejlesztéséről. A két cég közötti közös munka régebbre nyúlik vissza, a svéd gyártó ugyanis már 2012 óta szállít Euro VI-os motorokat a Panther típusú repülőtéri tűzoltóautókhoz, az AT és ET szériához pedig nemcsak erőforrásokat, hanem kabinokat és más főegységeket is biztosít a Rosenbauer részére.

A friss megállapodás értelmében a Volvo Penta elektromos hajtásláncot fog fejleszteni a Rosenbauer új, akkumulátortechnológiás tűzoltóautójához, a CFT-hez, amelyet 2016-ban mutattak be a nagyközönség számára. Az osztrák tanulmány nem pusztán egy elektromos tűzoltóautó, hanem egy olyan jármű, amelyet a 21. századi kihívásokra, így a globális klímaváltozásra, valamint az egyre erőteljesebb ütemben megvalósuló urbanizációra készítettek fel.

A jövőben ilyen elektromos tűzoltóautók készülhetnek 1

A CFT több szempontból eltér a Rosenbauer által eddig gyártott városi tűzoltóautóktól. Egyrészt saját tervezésű fülkét kapott, ami mögött egy alacsonypadlós utastér is megtalálható. Ezen a részen a ki- és beszállást a mindkét oldalon megtalálható, oldalra nyíló üvegajtók segítik. A járművet emellett merészebb formatervezés jellemzi, a tűzoltóautó hátfalán például a karosszériába épített, mélyre lenyúló villogók vannak.

A sorozatgyártásra alkalmas jármű várhatóan 2021-re készül el. A tervek szerint 2025-re 7-800 darabot értékesítenek belőle, 2030-ra pedig a Rosenbauer elektromos tűzoltóautók számra elérheti 3200 darabot Európában.