A holland hatóságok olyan intelligens jelzőlámparendszert tesztelnek, amely kommunikálni tud a járművekkel. Az úgynevezett iVRI-lámpák nem csak arról képesek információt küldeni, hogy éppen pirosan, vagy zölden világítanak, hanem akár adatot is tudnak fogadni a kereszteződéshez érkező járművek jellegéről. Történetesen tehát azt is tudhatják, személyautó, mentőautó, tűzoltóautó, rendőrautó, kamion vagy busz közelíti-e meg őket, feltéve, ha azok fel vannak szerelve a szükséges transzmitterrel.
Az intelligens lámpákat Helmond városa mellett, az N279-es és a Deurneseweg bekötőút találkozásánál szerelték fel. Ősszel pedig újabbakat telepítenek ugyancsak az N279-es út De amertnél lévő üzleti park kereszteződéséhez. Az eddigi tesztek bebizonyították, hogy csúcsidőszakban 10 százalékkal csökkenthető a forgalom, a teherautók pedig zökkenőmentesen haladhatnak át a csomóponton. Csúcsidőszakon kívül még nagyobb mértékben, 17 százalékkal csökkent a forgalom az okoslámpáknak köszönhetően.
És ami ennél is fontosabb, hogy az iVRI-rendszer alkalmazásával 2 százalékkal csökkent a károsanyag-kibocsátás, mivel nem kellett a teherjárműveknek járó motorral állniuk. A jelek szerint a fejlesztés az ausztráloknál is bevált. Ausztráliában ugyanis hasonló módon 110 teherautót szereltek fel az okoslámpákkal kommunikáló transzmitterekkel, amelyeknek köszönhetően a lámparendszer hosszabb ideig tudta biztosítani a zöld lámpát a teherautók áthaladása érdekében.
A megoldás lényege egyszerű: a teherautóknak és a kamionoknak több időre van szükségük a megálláshoz, ahogyan az elinduláshoz is. Ezzel a módszerrel ezek az idők megspórolhatók, ráadásul a lámpák előtt álló sorok is lerövidíthetők.