A modell az idehaza egyáltalán nem forgalmazott 5490-es utódjának számít és lényegében határokon átívelő munka eredménye, fejlesztésében a Daimler és a Liebherr is részt vett. Fülkéje például a negyedik generációs Actrostól ered, belmagassága 1,98 méter, belső szélessége pedig 2,27 méter.
Az új Kamaz könnyen áttekinthető, modern műszerfalat kapott, amelynek része a 25 centiméter átmérőjű multimédiás érintőképernyő, valamint a kulcs nélküli indítási lehetőség. A személyes holmik tárolására három zárt, illetve két nyitott polc áll rendelkezésre. Hajtásáról 12 literes, hathengeres motor gondoskodik, amely 380 és 550 lóerő közötti teljesítményszinteken lesz elérhető.
A sofőr komfortjának növelése érdekében az erőforráshoz 12+2 sebességes ZF Traxon automata sebességváltót csatlakoztattak. A motor élettartamát 1,2 millió kilométerben határozták meg, amiből 280 ezer kilométer garanciális intervallum. Az erőforrás szervizintervalluma pedig 150 ezer kilométer és étvágya gyári értékek szerint átlagosan 30 liter/100 km körül alakul.
Az új Kamaz ára 3,8 – 5,4 millió rubel között mozog, vagyis a legdrágább változat sem lehet több 22 millió forintnál. A vezetéstámogató rendszerek közül az ASR, EBS és az ESP biztosan az alapfelszereltség része lesz. Bármennyire is ígéretesnek tűnhet az újdonság, az EU-ban egyelőre biztosan nem fogják forgalmazni, mivel motorja csak az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normákat teljesíti. Ebben az évben a Kamaz 39 ezer jármű gyártását tervezi, ebből csak hatezret exportra készítenek, azonban ezek többsége harmadik világbeli országokba megy.