Ki ne álmodozott volna legalább életében egyszer arról, milyen lenne nyáron lakóautóval elgurulni ahhoz a vízparthoz, ahol a legjobban érzi magát a család? A kérdés a jelek szerint egyre több embert foglalkoztat, a hétvégi Utazás kiállításon a csarnok egyharmada lakóautókkal volt tele. Ottjártunkkor akadtunk bele ebbe a luxuskategóriás változatba, amelyet csak úgy nézhettek meg a látogatók, ha műanyag zacskót húztak a lábukra. Nem véletlenül, utasterét padlószőnyeg borítja.
De nem csak emiatt különleges. Bármilyen hihetetlen, ez a 7,49 méter hosszú, 2,34 méter széles és 3 méter magas lakóautó B-s jogosítvánnyal is vezethető. Nyilván annak, akinek már egy Fiat 500-as is dromedárnak számít, ez nem feltétlenül számít jó hírnek, de van benne két darab, 7 colos kijelzőn megjeleníthető tolatókamera is, ami nagyban megkönnyítheti a parkolóhelyre történő beállást. Bár hivatalosan Rapido 866F-nek nevezik, Fiat Ducato alvázra építették, éppen ezért a 2300 köbcentis, 130 lóerős dízelmotor is az olaszoktól származik.
Az oldalsó ajtón belépve kellemes hangulat fogadja az utasokat. A világosbarnás, krémszínű árnyalatokat harmonikusan egészíti ki a zöldes LED-világítás, amely mindenhol, így a minikonyhánál, a hálórészen, de még az étkezőasztalnál található polcoknál is tetten érhető. A belső térben még egy magamfajta, 187 centiméteres hórihorgas ember is könnyedén tud mozogni. Eltévedni persze nem lehet a fedélzeten: az első traktusban négyszemélyes étkezőasztal, középen fagyasztószekrénnyel ellátott hűtő, illetve gázfőzőlappal és mosogatótálcával ellátott konyha található. A hátsó részben pedig egy zuhanyfülke, egy WC-fülke, valamint egy kétszemélyes ágy kapott helyet.
A luxus lakóautóban belül szinte mindenhol igényes anyagokkal lehet találkozni, a visszafordítható vezetőülés és a mellette lévő utasülés velúr borítást, a nappali részen található ülések pedig bőr kárpitozást kaptak. A szélvédőn és az oldalablakokon beépített sötétítőket alkalmaztak, emellett valamennyi nyitható ablakot, ideértve a panoráma tetőablakot is, szúnyoghálóval láttak el, hogy minimalizálják az esélyét a vérszívók utastérbe történő bejutására.
A lakóautó fedélzetén két síkképcsöves televíziót is elhelyeztek. Mind a bejárati ajtó felett, mind pedig a hálószobában lévőn USB-csatlakozással, digitális SAT-antennával, illetve DVD-lejátszóval nézhetnek az utasok filmeket, közvetítéseket. A megfelelő hangzásról több 3D-s hangszóró, illetve mélyláda gondoskodik. Ma már nem lehet ilyen járművet fedélzeti wifi nélkül gyártani, nincs ez másképp ennél a lakóautónál sem. Sőt, a jármű GPS készülékébe a teljes Európa-térképet is betáplálták.
A kényelmes és biztonságos utazás érdekében a járművet kétkörös légrugó rendszerrel, automata váltóval, 16 colos Michelin Agilis Camping gumikkal, tempomattal, ABS-szel, EBD-vel és kipörgésgátlóval is ellátták. Az extrák listáját még olyan tételek gazdagítják, mint az elektromosan állítható tükrök, a multifunkciós kormány, állóklíma, a biztonsági széf, a tetőventilátor, a kerékpártartó, valamint a bluetoothos telefonos kihangosító. A jármű alapára 20,4 millió forint, az extrákkal együtt pedig 24,32 millió forintot kérnek érte. Ha hozzávesszük, hogy mennyit kérnek manapság egy Multivanért, akkor ez nem is annyira rossz vétel.