A holland gyártó tavaly, a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon rántotta le a leplet elektromos és hibrid kínálatáról. Az első jelentősebb sikert pedig év végén könyvelhették el. Az első sorozatgyártású DAF CF Electricet ugyanis egy holland áruházlánc, a Jumbo vásárolta meg. A cég itt nem áll meg, céljuk, hogy a jövőben elektromos járművekkel lássák el üzleteik 45 százalékát.

Februárban a szintén holland Geldropi Tinie Manders Transport vásárolt egy DAF CF elektromos nyerges vontatót. A 83 éve működő családi vállalkozás korábban a modell tesztelésében is részt vett, így ők már gyakorlati oldalról láthatták az elektromos hajtás előnyeit. Nemrég az ugyancsak hollandiai Albert Heijn jelentette be, hogy szeretné flottáját elektromos teherautókkal zöldebbé tenni. Ennek érdekében három elektromos CF-et, valamint két CF Hybrid típusú nyerges vontatót állítanak forgalomba egy tesztprogram keretében, alvállalkozóikon keresztül.

A hollandok elektromos nyergesekkel képzelik el a jövőt 1

A 4×2-es hajtásképletű DAF CF Electric nyerges vontatót a 37 tonna össztömegre tervezték. Hajtásáról a VDL által tervezett és gyártott E-power technológia gondoskodik. Hajtásláncának központi eleme a 210 kW teljesítményű elektromotor, amelyet a 144 kWh összkapacitású lítiumion-akkumulátorcsomag lát el energiával.

A DAF CF hatótávolsága terheléstől függetlenül 100 kilométer, ezért elsősorban a városi terítőfuvarok terén lehet rá számítani. Cserébe viszont akkumulátorai 30 perces gyorstöltéssel feltölthetők, a teljes feltöltés pedig 1,5 órát vesz igénybe. A hálózatról tölthető CF Hybrid is a VDL-technológiáját használja, ezért városban maximum 50 kilométer tehető meg vele tisztán elektromos üzemmódban.

Az elektromos nyerges vontatók fenntartása nem csak olcsóbb, hanem a minimális zajszint és a nulla károsanyag-emisszió miatt a belvárosi áruszállításra vonatkozó szigorú jogszabályoknak is könnyebben meg tudnak felelni.