Az elmúlt több mint ötven évben közel 6,3 millió példányban talált gazdára a Toyota furgonja, az öt különböző generációban gyártott Hiace.
A fejlesztéssel elsősorban a fejlődő piacokra koncentráltak, de Európában és Japánban is népszerű volt a modell – hazájában a mai napig a 2004-ben fejlesztett, utolsó generációt árulják. Ez az a modell, amit most leváltottak a világ többi piacára – és amelyből Európa nem fog kapni, mert nálunk 2012 óta a PSA által fejlesztett és gyártott ProAce fut helyette.
Minden eddigi Hiace gömbölyded volt, az új viszont szögletes, és ez jól áll neki. Mégsem ez a legfontosabb változás,hanem hogy az eddig az első ülések között-mögött elhelyezkedő motor átköltözött az orrba, egy félhosszú gépházfedél alá.
Ez jobb passzív biztonságot eredményez, bár a manőverezhetőség romlik – mégis, az Euro NCAP ötcsillagos minősítésének megfelelő biztonsági színvonal eléggé jól hangzik.
A busz rövid és hosszú karosszériával, normál és magasított tetővel kapható. Buszként akár 17 fő szállítására alkalmas (sofőröstül). A három felszereltségi / kiviteli szint legmagasabbikán krómozott orr, LED-es nappali fények teszik látványossá az autót.
Az utasoknak párnázott fejtámlák jutnak, a sofőr széles, megvilágított fellépőn át juthat el a vezetőülésbe.
Motorból kettő kérhető a buszhoz: a 3,5 literes benzinmotor piacát nem egészen látjuk, annál ígéretesebb a 176 lóerős, 2.8 literes dízelmotor, amelynek futását kettős tömegű lendkerék javítja.