Az elmúlt több mint ötven évben közel 6,3 millió példányban talált gazdára a Toyota furgonja, az öt különböző generációban gyártott Hiace.

Újra kapható 17 személyes Toyota 1

A fejlesztéssel elsősorban a fejlődő piacokra koncentráltak, de Európában és Japánban is népszerű volt a modell – hazájában a mai napig a 2004-ben fejlesztett, utolsó generációt árulják. Ez az a modell, amit most leváltottak a világ többi piacára – és amelyből Európa nem fog kapni, mert nálunk 2012 óta a PSA által fejlesztett és gyártott ProAce fut helyette.

Újra kapható 17 személyes Toyota 31
Újra kapható 17 személyes Toyota 32

Minden eddigi Hiace gömbölyded volt, az új viszont szögletes, és ez jól áll neki. Mégsem ez a legfontosabb változás,hanem hogy az eddig az első ülések között-mögött elhelyezkedő motor átköltözött az orrba, egy félhosszú gépházfedél alá.

Újra kapható 17 személyes Toyota 33
Újra kapható 17 személyes Toyota 34

Ez jobb passzív biztonságot eredményez, bár a manőverezhetőség romlik – mégis, az Euro NCAP ötcsillagos minősítésének megfelelő biztonsági színvonal eléggé jól hangzik.

Újra kapható 17 személyes Toyota 35
Újra kapható 17 személyes Toyota 36

A busz rövid és hosszú karosszériával, normál és magasított tetővel kapható. Buszként akár 17 fő szállítására alkalmas (sofőröstül). A három felszereltségi / kiviteli szint legmagasabbikán krómozott orr, LED-es nappali fények teszik látványossá az autót.

Újra kapható 17 személyes Toyota 37
Újra kapható 17 személyes Toyota 38

Az utasoknak párnázott fejtámlák jutnak, a sofőr széles, megvilágított fellépőn át juthat el a vezetőülésbe.

Motorból kettő kérhető a buszhoz: a 3,5 literes benzinmotor piacát nem egészen látjuk, annál ígéretesebb a 176 lóerős, 2.8 literes dízelmotor, amelynek futását kettős tömegű lendkerék javítja.

Újra kapható 17 személyes Toyota 39
Újra kapható 17 személyes Toyota 40