A Scania új generációs teherautói már felszerelhetők az ajtók fölé, a tetőkárpitba épített függönylégzsákokkal. Minderre azért van szükség, hogy nagyobb védelem álljon rendelkezésre a kabinban utazók számára egy esetleges borulásnál.

A teherautók és kamionok borulásának egyik leggyakoribb oka az az, hogy a sofőr hirtelen kénytelen kikerülő manővert végrehajtani, hogy elkerülje az ütközést egy váratlan akadállyal. Sokszor ennek eredményeképpen a teherautó lehajt az útról, ahol az egyenetlen talajviszonyok miatt oldalára dőlhet, nagyobb sebességnél pedig fel is borulhat.

Függönylégzsákkal védik a kamionsofőröket 1

A korszerű érzékelőkből álló rendszernek köszönhetően a függönylégzsákok akkor nyílnak ki, amikor valóban szükség van rájuk. A kormánylégzsákkal és az övelőfeszítővel együtt jóval nagyobb túlélési esélyeik lehetnek a járművezetőknek. Ily módon ráadásul a sofőr és az utasa elkerülheti, hogy a fülkének csapódjon, illetve azt, hogy az ablakon kiesve a kabin alá szoruljanak.

A svéd gyártó a 2016-ban bemutatott új S- és R-széria kapcsán jelentette be, hogy a világon elsőként függönylégzsákkal is kínálja vontatóit. Azóta a Scania valamennyi szériája átesett a generációváltáson és ezzel együtt szinte minden kategóriában opcionálissá vált ez a kiterjesztett biztonság.