A Mercedes-Benz Arocs is megkapja a tavaly, a negyedik generációs Actrosszal egy időben bemutatott digitális műszerfalat. A német cég a felépítménygyártók munkájának könnyítése érdekében lehetővé tette, hogy a felépítmény működéséhez szükséges funkciókat beprogramozhassák a Merci multimédia rendszerébe.
Az Arocsban található új műszerfal két nagy méretű, színes kijelzőből áll. A kormány mögött látható nagy felbontású képernyő minden szükséges vezetési és működési paramétert megjelenít a sofőr számára. A felépítmény üzemeléséről (például mixer, daru, emelőkaros) az elsődleges, vagyis a kormány mögött lévő kijelzőn látható piktogramok tájékoztatják a sofőrt. Szükség esetén a rendszer felugró ablakokban olvasható üzenetekkel hívja fel a vezető figyelmét az esetleges problémákra. A figyelmeztetések között „átvételi hiba a jármű felépítményénél”, „hiba a pótkocsi csatlakozójánál” vagy „felépítmény-olaj hőfoka túl magas”, esetleg „felépítmény-karbantartó személyzetre van szükség” jellegű üzenetek is megtalálhatók.
A multimédia rendszer érintőképernyős kijelzője a műszerfal közepén kapott helyet. Ebben elsősorban olyan funkciók kezelésére van lehetőség, amelyek nem köthetők a vezetésbiztonsági rendszerekhez. (Arra ott van a másik kijelző.) A felületen a felépítményezők akár nyolc, egymástól független vizuális kapcsológombot is elhelyezhetnek. A rendelkezésre álló szimbólumválaszték meglehetősen nagy, mivel több mint 130-féle változat áll rendelkezésre.
Szükség esetén egy plusz kontrollpanel is rendelhető a műszerfal alján található pohártartó helyére. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően a felépítménygyártóknak nem kell megbontaniuk a műszerfalat, a szükséges szimbólumok bármely Mercedes-Benz szervizpartnerrel könnyedén telepíthetők.
A járművön elhelyezett külső kamerák képeinek megjelenítésére sincs szükség ezentúl külön monitorra. A multimédia rendszer érintőképernyője ugyanis maximum 4 külső kamera képét is meg tudja mutatni. Így a vezető biztonságosan végezheti a munkáját olyan helyzetekben is, amikor nincs lehetősége kiszállni a fülkéből. Szükség esetén váltogathat a kameraképek között és akár mindössze egy élő kamera képet is megjeleníthet, ha a kedve úgy tartja.
A Mercedes-Benz mérnökei a digitális felkészítés mellett némileg átalakították a kipufogórendszert is. A szakemberek a fülke háta mögé építették be a kipufogó-rendszert, ennek köszönhetően több hely marad az alvázban plusz üzemanyag-tartálynak vagy tárolódobozoknak. A megoldás a négytengelyes változatoknál érhető el és számos helytakarékossági előnye mellett vagányabbá varázsolja az Arocsot.