Gyakorlatilag a Fiat Qubo receptjét ültette át elektromos alapokra a Renault, amikor megépítette a 386 cm hosszú, 165 cm széles, 188 cm magas, rettentően cuki mikroteherjárművét. Amilyen pici azonban az EZ-FLEX, olyan tágas: maximális kapacitása eléri a 3 köbmétert, ami a helytakarékos elektromos hajtásláncnak és az átgondolt fülkekialakításnak köszönhető.
Az autót 4,5 méteres sugarú fordulóköre éppúgy ideálissá teszi a belvárosi használatra, mint elektromos hajtáslánca; a 150 kilométeres hatótávolság első hangzásra kevésnek tűnhet, de az átlagos igénybevételt figyelembe véve (a statisztikák szerint a belvárosi kiszállítások naponta 50 kilométernyi távot jelentenek) több mint elegendőnek tűnik.
Hogy beválik-e a gyakorlatban a koncepció, arra az Európa számos országában végzett gyakorlati tesztek adnak majd választ: két évet szán arra a Renault, hogy kiderítsék, mit szólnak az autócskához a mindennapi használatban a valós felhasználók. Ez a szoftverfejlesztésben bevett szokás az autóiparban egyáltalán nem elterjedt; a tapasztalatok alapján talán a Renault más projektjeinél is bevezeti a bétatesztelés fogalmát és gyakorlatát.