A Westerwald-régió a legnagyobb egybefüggő agyag lelőhelynek számít Németországban. Az agyag annyira fontos nyersanyag arrafelé, hogy Westerwald „fehér aranyának” is nevezik. Mivel a nyersanyag nem a felszínen helyezkedik el, a felső használhatatlan rétegeket előbb lánctalpas járművekkel kell eltávolítani, majd dömperekkel el kell hordani a helyszínről. Hozzávetőleg naponta 3500-4500 köbméter közömbös anyagot termelnek ki.

Ahhoz, hogy ezt a hatalmas mennyiségű földet költséghatékonyan szállíthassák, az Albert Weil építési vállalat 2017 novemberében  két új Volvo A60H típusú, Allison 6630 ORF automata sebességváltóval felszerelt dömperrel bővítette a flottáját. Teherbírása 40%-al nagyobb mint az előd, vagyis az A40 szériáé, ami jóval nagyobb termelékenységet tesz lehetővé és jelentősen csökkenti a tonnánként számolt költségeket.

Ilyen monstrumokkal bányásszák az agyagot 1

A két dömperben használt Allison váltókat speciálisan az építőipar legnagyobb igénybevételnek kitett járműveihez tervezték. Ezek a váltók folyamatos erőátviteli technológiával vannak ellátva, amely a nyomatékváltónak köszönhetően nagyobb erőt közvetít a kerekekhez, szemben más, erőátviteli technológiákkal. A váltó nagy teljesítményű váltó-olajjal van feltöltve, ami nagyobb szervizintervallumokat tesz lehetővé, ennek köszönhetően csak 4000 munkaóra után, vagy 48 hónap múlva kell benne olajat cserélni.

Ilyen monstrumokkal bányásszák az agyagot 2

A 6630 ORS sebességváltó nemrég  új belső csillapítást kapott a korszerűsített nyomatékváltó turbinakerékkel együtt, aminél fejlesztették a lapátok geometriáját és a tartósság növelése érdekében anodizált felületkezeléssel látták el. Használat közben a sofőr minden pillanatban uralhatja a közel 100 tonnás össztömeggel rendelkező dömpert. A Volvo A60H a meredek emelkedőket és szűk hajtűkanyarokat is könnyedén veszi, és ami nagyon fontos, nincs visszagurulás. Így a dömpereket olyan kényelmesen lehet vezetni, akár csak a személyautókat.