Megkongatta a vészharangot a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Ma már nem a fuvarozók versenyképessége, hanem azok túlélése a tét az érdekképviselet közleménye szerint. A fuvardíjak emelése, és a kormányzat beavatkozása nélkül akár tömeges csőd és akár az ellátási lánc teljes összeomlása is bekövetkezhet néhány hónapon belül figyelmeztet a szervezet.  Az útdíjak drasztikus emelése, az üzemanyagárak növekedése, az irreális biztosítási-díjak, a bérek folyamatos növekedése, a munkaerőhiány, illetve a hazai közúti áru- és személyszállítási piac védelmének súlyos hiányosságai miatt válság alakult ki az ágazatban az MKFE szerint.

Az összeomlás jelei már nem csak a kevésbé tőkeerős családi és mikrovállalkozások terén jelentkeznek, ugyanis már a legnagyobb hazai cégeket is elérte a recesszió. Tisztességes árrés híján tömegesen állítják le a teherautókat, amelyek helyét gyakran az EU-n kívülről érkező fuvarozók veszik át. Az MKFE szerint ezért azok az árukibocsátók, fuvarszervezők is felelősek, akik a nagyobb haszon reményében szemet hunynak a szabálytalanságok felett és megbízást adnak a tisztességesen tevékenykedő vállalkozások árai alá menő, szürkegazdaságban mozgó csalóknak.

Az érdekképviselet arra figyelmeztet, hogy ez a spekuláció veszélyezteti a hazai fuvarozók bevételeit és foglalkoztatottságát, csökkenti az adóbefizetések mértékét. A vállalkozások leállása miatt jelentős iparűzési adó kiesés jelentkezik az érintett települések önkormányzatainál, ami nagymértékben hátráltatja egy-egy régió fejlődését.

Az MFKE felszólítja a hazai logisztikai szektor minden szereplőjét, hogy mérlegelje, vajon a pillanatnyi haszonszerzés céljából érdemes-e kockáztatni egy megbízható rendszer működését?  A szervezet egyben azonnali és hatékony együttműködést kér a kormányzattól  a magyar fuvarozói ágazat piacainak védelme érdekében. Véleményük szerint az EU mobilitási csomagja súlyos csapát mér a kelet-közép-európai fuvarozókra és a magyar vállalkozásokat senki sem védi meg a szabályok alól kibúvó, etikátlan üzleti magatartást tanúsító, elsősorban harmadik országokból érkező fuvarozókkal szemben.

Az szervezet szorgalmazza a fuvardíjak azonnali emelését, mert állásfoglalásuk szerint a jelenlegi tarifaszint irreális igény a megrendelők részéről.