A faceliftes változat az elődhöz képest robusztusabb benyomást kelt, ami a vízszintes, vastag lámpáknak, valamint az átdolgozott, a korábbihoz képest jóval tagoltabb lökhárítónak, illetve a mélyen lenyúló hűtőmaszknak köszönhető. A fényszórók C-alakú LED-technológiás világítást kaptak, emellett a választékban megjelent az Urban Grey, vagyis a városi szürke színárnyalat is.
A mérnökök a belső teret sem hagyták érintetlenül. A Master új műszerfalat kapott, hogy teljes mértékben megfeleljen a legújabb elvárásoknak. A telefonok és tabletek töltésére USB-töltőpontokat helyeztek el, emellett egy indukciós telefontöltési lehetőséget is kialakítottak. A kesztyűtartó fölé kihajtható tálca, valamint egy plusz pohártartó is került. A műszerfal tetején csukható rekesz kapott helyet az A4-es méretű mappák, iratok tárolására. Az új Masterben egyébiránt bőséges, 105 literes tárolókapacitás áll rendelkezésre.
Optikai szempontból a műszerfal igényesebb és keskenyebb lett, a légbeömlő nyílások krómbevonatot kaptak, de az új kormánykeréken is felfedezhetők fémes hatású betétek. A műszerfal közepére 5 colos monokróm kijelző került a multimédia rendszer kezelésére. Az eszközhöz Apple és Android rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatók. A tolatókamera képe pedig a szokásostól eltérően nem a multimédia rendszer kijelzőjén, hanem a szélvédő felső részén, a visszapillantó tükör helyén lévő színes kijelzőn jelenik meg.
A Masterhez elérhető vezetéstámogató rendszerek közé bekerült az automatikus vészfékasszisztens (AEBS), a holttérfigyelő rendszer, a parkolássegítő frontkamera, valamint a 70 km/órás sebesség felett aktiválódó oldalszél asszisztens. A Renault felfrissített 2.3 literes, ikerturbós dCi dízelekkel kínálja a megújult Mastert. Bár a pontos teljesítményszinteket még nem tette közzé, annyit lehet tudni, hogy a legerősebb 180 lóerős lesz. És valamennyi dCi motor SCR-rendszert (tehát AdBlue adalékanyagot) használ a károsanyag-kibocsátási normák teljesítése érdekében.
Az erőforrásokhoz hatsebességes manuális vagy hatgangos robotizált váltó csatlakoztatható. A gyártó azt ígéri, hogy a felfrissített motorok legalább 1 literrel kevesebb gázolajat égetnek el 100 kilométeren az előző motorgenerációhoz képest (NEDC-ciklus szerint). A dízeles változatokkal egy időben megjelenik az új elektromos Master is, amely kétféle hosszúságban (L2,L3), 8-13 köbméteres raktérrel lesz elérhető. A Master Z.E. hajtásáról a Zoéből és a Kangoo Z.E-ből ismert 57 kW-os (76 LE) elektromotor gondoskodik. 33 kWh óra teljesítményű akkumulátorcsomagja hat óra alatt tölthető fel WallBoxról, vagy 7,4 kW teljesítményű töltővel. Az elektromos Master végsebessége 100 km/óra és egy feltöltéssel 120 kilométer tehető meg vele.
A Renault tavaly összesen 619 229 darab járművet adott el globálisan, ami rekordnak számít a cég 120 éves történetében. A vállalat 46,2%-os piaci részesedésével vezető szerepet tölt be az elektromos haszonjárművek piacán, ami elsősorban a Kangoo Z.E-nek köszönhető. A Renault tovább szeretné növelni részesedését, ezért az új Mastert az eddigi piacok mellett Dél-Koreában is forgalmazni fogják, Dél-Amerikában pedig az ottani igényeknek megfelelő Kangoo és Dacia Duster Oroch pickup forgalmazása kezdődhet meg. Az új Master európai, illetve hazai forgalmazásának részletei egyelőre még nem ismertek.