A faceliftes változat az elődhöz képest robusztusabb benyomást kelt, ami a vízszintes, vastag lámpáknak, valamint az átdolgozott, a korábbihoz képest jóval tagoltabb lökhárítónak, illetve a mélyen lenyúló hűtőmaszknak köszönhető. A fényszórók C-alakú LED-technológiás világítást kaptak, emellett a választékban megjelent az Urban Grey, vagyis a városi szürke színárnyalat is.

Uzsitálcával érkezik az új Renault Master 1

A mérnökök a belső teret sem hagyták érintetlenül. A Master új műszerfalat kapott, hogy teljes mértékben megfeleljen a legújabb elvárásoknak. A telefonok és tabletek töltésére USB-töltőpontokat helyeztek el, emellett egy indukciós telefontöltési lehetőséget is kialakítottak. A kesztyűtartó fölé kihajtható tálca, valamint egy plusz pohártartó is került. A műszerfal tetején csukható rekesz kapott helyet az A4-es méretű mappák, iratok tárolására. Az új Masterben egyébiránt bőséges, 105 literes tárolókapacitás áll rendelkezésre.

Uzsitálcával érkezik az új Renault Master 15

Az új műszerfal keskenyebbnek és elegánsabbnak hat.

Uzsitálcával érkezik az új Renault Master 16

Praktikus asztalkán fogyaszthatja el az elemózsiát a kolléga.

Optikai szempontból a műszerfal igényesebb és keskenyebb lett, a légbeömlő nyílások krómbevonatot kaptak, de az új kormánykeréken is felfedezhetők fémes hatású betétek. A műszerfal közepére 5 colos monokróm kijelző került a multimédia rendszer kezelésére. Az eszközhöz Apple és Android rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatók. A tolatókamera képe pedig a szokásostól eltérően nem a multimédia rendszer kijelzőjén, hanem a szélvédő felső részén, a visszapillantó tükör helyén lévő színes kijelzőn jelenik meg.

Uzsitálcával érkezik az új Renault Master 17

A hátsó tolatókamera képe a visszapillantó helyén jelenik meg.

A Masterhez elérhető vezetéstámogató rendszerek közé bekerült az automatikus vészfékasszisztens (AEBS), a holttérfigyelő rendszer, a parkolássegítő frontkamera, valamint a 70 km/órás sebesség felett aktiválódó oldalszél asszisztens. A Renault felfrissített 2.3 literes, ikerturbós dCi dízelekkel kínálja a megújult Mastert. Bár a pontos teljesítményszinteket még nem tette közzé, annyit lehet tudni, hogy a legerősebb 180 lóerős lesz. És valamennyi dCi motor SCR-rendszert (tehát AdBlue adalékanyagot) használ a károsanyag-kibocsátási normák teljesítése érdekében.

Az erőforrásokhoz hatsebességes manuális vagy hatgangos robotizált váltó csatlakoztatható. A gyártó azt ígéri, hogy a felfrissített motorok legalább 1 literrel kevesebb gázolajat égetnek el 100 kilométeren az előző motorgenerációhoz képest (NEDC-ciklus szerint). A dízeles változatokkal egy időben megjelenik az új elektromos Master is, amely kétféle hosszúságban (L2,L3), 8-13 köbméteres raktérrel lesz elérhető. A Master Z.E.  hajtásáról a Zoéből és a Kangoo Z.E-ből ismert 57 kW-os (76 LE) elektromotor gondoskodik. 33 kWh óra teljesítményű akkumulátorcsomagja hat óra alatt tölthető fel WallBoxról, vagy 7,4 kW teljesítményű töltővel. Az elektromos Master végsebessége 100 km/óra és egy feltöltéssel 120 kilométer tehető meg vele.

Uzsitálcával érkezik az új Renault Master 18

A Master Z.E. 120 kilométert tud egy feltöltéssel.

A Renault tavaly összesen 619 229 darab járművet adott el globálisan, ami rekordnak számít a cég 120 éves történetében. A vállalat 46,2%-os piaci részesedésével vezető szerepet tölt be az elektromos haszonjárművek piacán, ami elsősorban a Kangoo Z.E-nek köszönhető. A Renault tovább szeretné növelni részesedését, ezért az új Mastert az eddigi piacok mellett Dél-Koreában is forgalmazni fogják, Dél-Amerikában pedig az ottani igényeknek megfelelő Kangoo és Dacia Duster Oroch pickup forgalmazása kezdődhet meg. Az új Master európai, illetve hazai forgalmazásának részletei egyelőre még nem ismertek.