A Renault Masterrel egy időben mutatkozott be a megújult Trafic, a francia gyártó 3,5 tonna alatti furgonja és mikrobusza. A modellfrissítést visszafogottan valósította meg a Renault, a hűtőrács és a lámpák alakja változatlan maradt, ahogy a lökhárító is. A fényszórók ugyanakkor megkapták a C-alakú nappali menetfényt, a hűtőrácsot pedig króm betétekkel látták el. A keresztirányú vonalvezetés optikailag szélesebbé teszi a járművet és valamelyest kategórián felüli eleganciát sugall.

Ellentmondva az eddigi downsizing hullámnak, a 2019-es Renault Trafic elbúcsúzik az 1,6-os dízelektől, helyüket 2,0 literes – Energy dCi néven futó – motorok veszik át. Az Euro 6d károsanyag-kibocsátási normákat teljesítő, változó geometriás turbófeltöltős erőforrások 120 és 170 lóerő közötti teljesítményszinteken érhetők el. A legerősebb modell maximális nyomatéka 380 Nm. A 145 lóerős variánsnál 0,6 l/100 km-es fogyasztáscsökkentést sikerült elérni. Az új erőforrások a manuális váltók mellett akár duplakuplungos automata váltókkal is kérhetők.

Nagyobb motorokkal újul a Renault Trafic 1

A mérnökök a műszerfalat és az utasteret sem hagyták érintetlenül. Többek között matt krómbevonattal látták el a sebváltó gombot, a sebváltó kötényének keretét, valamint a multimédia-rendszert és légkondicionálót körülölelő konzolt, a belső ajtónyitókat, továbbá légbeömlőket is. A szakemberek ügyeltek arra, hogy a Traficban legyen hely a személyes dolgoknak. A sofőr számára rendelkezésre álló tárolórekeszek össztérfogata jelenleg 90 liter és ebből jelentős kapacitást képvisel az ülés alatt található fiók (54 l).  Az utastér új kárpitozást és több 12 voltos és USB-csatlakozót kapott. A mikrobuszos változatban akár 4 gyermekülés is elhelyezhető a fejlett Isofix-rendszernek köszönhetően.

Nagyobb motorokkal újul a Renault Trafic 2

A 3,2 illetve és 8,6 köbméter közötti raktérkapacitással rendelhető furgon padlója polipropilén, vagyis könnyebben tisztítható burkolattal is rendelhető a jövőben. A raktér világítását LED-technológiásra cserélték, amely hatékonyabb és takarékosabb a hagyományosnál. Az új Trafic hazai forgalmazásának kezdetéről egyelőre nincsenek információk.