Két évvel ezelőtt számoltunk be a svéd startup, az Einride fejlesztéséről, a T-podról, amely teljes önvezetésre képes. Éppen ezért valódi fülkére sincs szüksége, sőt még szélvédője sincs. A svéd közlekedési hatóság (STA) jóváhagyta a T-pod közúti tesztelését és egészen 2020. december 31-ig engedélyt adott az Európában egyedülálló kísérletre.
A teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező T-pod tesztje május 15-én startolhat el a Stockholmtól délnyugatra található Jönköpingben. A háromtengelyes jármű alapvetően távvezérléssel irányítható, de meghatározott területen képes az önvezetésre. A T-Podot 200 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték és egy feltöltéssel legalább 200 kilométert tud megtenni.
A jármű rakterében 15 euro-raklap fér el és össztömege eléri a 26 tonnát, ezért korántsem nevezhető kis teherbírásúnak. Végsebességét 85 kilométer/órában korlátozták le a tesztelés miatt. A jármű egy ipari parkban, egy terminál és egy raktárépület között fog közlekedni, ilyen szakaszokon pedig még ekkora tempóra sincs szükség. A T-Podot már tavaly novemberben bevetették a DB Schenker egyik termináljánál, de a közúti tesztelés egészen mostanáig váratott magára.
A T-Podot irányító Nvidia drive szoftver a külső kamerák képeit, elektromágneses hullámokat használó radarok, a lézerradarok (LIDAR), valamint a 360 fokos kameranézetet veszi igénybe a megfelelő tájékozódás érdekében. A jármű irányításához szükséges 5G-hálózatot a skandináv Teila biztosítja a projekthez.
Az Einride alkotói két évvel ezelőtt még azt vizionálták, hogy legalább 200 T-pod fogja róni az utakat 2020-ra, de önmagában már az is szenzáció, hogy egy ekkora teherautó sofőr nélkül közlekedhet a közutakon. A modellnek létezik rönkszállító változata is, amely a T-Log nevet kapta.