A Toyota néhány évvel ezelőtt tűzte ki céljául, hogy minden típusát egységesen magas szintű utas- és gyalogosvédelmi képességgel ruházza fel. Az ennek érdekében összeállított Toyota Safety Sense csomag tartalma persze régiónként és típusonként változik, de hogy komolyan gondolják a biztonsági erősítést, azt igazolja, hogy most a Hilux is személyautós szintű rendszereket kapott.
A 2019-es modellévben bevezetett ütközésmegelőző rendszer például nemcsak a ráfutásos balesetek elkerülésében segít, hanem a kerékpárosok (nappal), illetve gyalogosok (éjjel és nappal) felismerése révén a közlekedés legkevésbé védett résztvevőire is hatékonyan vigyáz. A távolságtartó tempomat rendszer nagy sebességtartományban igazítja a tempót az elöl haladó járműhöz, a jelzőtábla-felismerő rendszer kamerát használ a közlekedési jelzőtáblák azonosításához, majd azokat megjeleníti a műszeregységben.
A vezetőt sávelhagyásra figyelmeztető rendszer riasztja, ha a jármű készül kisodródni a forgalmi sávból, sőt, a rendszer a fékek szelektív működtetésével akár irányba is képes terelni az autót. A Hilux így elektromos kormányrásegítés alkalmazása nélkül is képes önállóan korrigálni a hibát, ami fontos, mert igazi munkagéphez méltóan hidraulikus kormányszervó dolgozik a Hiluxban.
A Toyota Hilux új vezetőtámogató funkciókkal rendelkező változatai már rendelhetők, az első modellek 2019 augusztusában érkeznek meg el az európai piacokra, köztük Magyarországra is.