A hagyományos furgonokból kialakított lakóautók előnye, hogy a magasabb tető miatt eleve nagyobb belmagasság áll rendelkezésre, ezért tágasabbnak hatnak. A német cég egy sikeres modellváltozatot, a James Cook-t támasztotta fel, amely eredetileg 1977-ben debütált egy Mercedes-Benz T1-sel. Sikertörténete 1995-ben folytatódott a Sprinterrel, de 2010-ben kikerült a kínálatból. A híres brit felfedező nevét viselő új lakóautó bemutatására nyár végéig várni kell, de a cég már most leközölt néhány fotót a járműről.
Az újdonság a harmadik generációs Sprinter nagy tengelytávolságú változatára épül, hosszúsága eléri a hat métert. Egyik legfontosabb jellemzője, hogy bővíthető háló modullal rendelkezik, amely a jármű hátsó traktusában található. Az elem kicsúsztatásával 40 másodperc elteltével 2,7 méter hosszú és 1,4 méter széles, kétszemélyes hálóágy jön létre. A Westfalia a megoldást a nagyoktól leste el, mert az ilyen bővíthető modulokat ugyanis a nagyobb lakókocsikban, vagy lakóteherautókban szoktak alkalmazni.
A másik figyelemre méltó tulajdonsága a Mercedes-Benz, kifejezetten a lakóautók számára kifejlesztett digitális rendszere (MBAC), amely lehetővé teszi a jármű üzemeltetésével, valamint a lakótér működtetésével kapcsolatos funkciók kezelését. A különféle paraméterek az érintőképernyős gyári multimédiarendszerben állíthatók be a felhasználók igényei szerint, de az egyes kényelmi funkciók akár okostelefonon is kezelhetők. Telefonról nyitható például maga az autó, de a világítás és a légkondicionáló is okostelefonon szabályozható. Emellett az MBAC olyan információkat is megjelenít, mint például a tiszta-, illetve a szennyvíztartály telítettsége, vagy éppen az akkumulátor töltöttsége.
Az új James Cook lakóautó lakótere a klasszikus elrendezést követi, tehát a vezetőülés mögött kapott helyet az étkező rész, mellette a tolóajtónál a konyhablokk, vele szemben pedig a fürdőszoba modul található. Bár a Westfalia nem tett még képet közzé a helységről, valószínűsíthető, hogy ebben zuhanyfülke, mosdókagyló és WC is van, a VW Crafterben alkalmazott megoldáshoz hasonlóan. A hátsó traktusban pedig a már korábban említett pop-up háló modul található.
Több részlet várhatóan a düsseldorfi lakóautó kiállításon fog kiderülni a járműről, ott rántják le ugyanis le róla hivatalosan a leplet. Az viszont már most biztos, hogy opcionálisan kihajtható tetősátorral, valamint tetőre szerelt hálófülkével is rendelhető lesz. Így akár egyszerre négy fő is álomra hajthatja a fejét benne.