Meddig bírja egy Urál? A világvége után egy nappal. Talán túlzásnak hangzik, de a legújabb adatok szerint a szovjet teherautók jobban bírják a strapát, mint azt bárki gondolta volna. Az orosz Autostat gyűjtése szerint Oroszországban jelenleg minden harmadik teherautó még a szovjet érában készült. Ez azt jelenti, hogy 1,33 millió példány még a Szovjetunió 1991. december 25-i széthullása előtt gördült le a gyártósorokról, a jelenlegi utódállamok valamelyikében.
A Szovjetunióban készült járművek közül még mindig a GAZ teherautókból fut sok az orosz utakon, közel 400 ezer darab. A dobogó második fokára nem meglepő módon a tatárföldi Naberezsnije Cselniben gyártott Kamaz teherautók kerültek fel, amelyekből jelenleg még 354 ezer darab közlekedik. Ez a szám természetesen nem tartalmazza az új, 1992 után készült Kamazokat. A harmadik legstrapabíróbb gyártónak pedig a ZiL bizonyult, amelyből 300 ezer regisztrált, üzemképes példány maradt fenn a Szovjetunió széthullása előtti időkből.
A Top 3 gyártó mellett még szép számmal dolgoznak SAZ dömperek (107 ezer), valamint Urál teherautók is (54 ezer) Oroszországban. A fehérorosz MAZ gyártmányokból 72 ezer darab, az ukrán KRAZ-okból pedig 34 ezer példány fut az utakon. A fenti gyártókhoz képest viszonylag kis tételben, de használnak még az oroszoknál grúz KAZ teherautókat ( 9 ezer), valamint fehérorosz BelAZ (ezer darab) bányadömpereket is a posztszovjet gyártók termékei közül.