Bár a Tesla Semi sorozatgyártását egy évvel elhalasztották, a próbafutások nem értek véget. Az Electrek portál szerint a tesztsofőr egészen meglepőt állít róla. Azt mondta ugyanis, hogy bár az elektromos nyerges közel teljes, 34 tonnás terheléssel közlekedik Kaliforniában, ennek ellenére a hatótáv még kicsit nagyobb is annál, amit a gyártó eredetileg kommunikált. Sőt, a Tesla elnöke, Elon Musk szerint terhelten kifejezetten „nőtt”a Semi hatótávja. Pontos értéket azonban ezzel kapcsolatban nem árult el senki, azaz nem tudni, valójában mennyivel lett nagyobb a hatótáv a vártnál.
Mint ismeretes, a Tesla Semit 2017-ben mutatták be, 8-as osztályú 36 tonnás össztömegre hitelesített nyergesként. Elon Musk, a Tesla elnöke akkor arról beszélt, hogy a modellt kétféle hajtáslánccal 480 és 800 kilométeres hatótávval lehet majd megvásárolni. Tavaly azonban már a 965 kilométeres hatótáv is szóba került a Semi kapcsán.
A Tesla Semit legutóbb a Kaliforniai Autópálya Ellenőrző Központnál kapták lencsevégre. A képeken jól látszik, hogy a félpótkocsit betontömbökkel rakták meg. Mivel ez egy tető és oldalfalak nélküli félpót, ezért kisebb a légellenállás. Ebből kifolyólag érdemes fenntartásokkal kezelni a hatótávval kapcsolatos megjegyzéseket. Ettől függetlenül a korábban ígért 800 kilométeres hatótáv is szép teljesítmény lenne egy akkumulátor-technológiás kamiontól.
A Tesla Semi sorozatgyártása 2020 végén indulhat. A jövendőbeli üzemeltetőktől a hatótàv függvényében 150, illetve 180 ezer dollárt, vagyis átszámítva 43 és 52 millió forintot kérhetnek el egy-egy elektromos nyergesért.