A négykerekű, elektromos jármű egy kínai buszgyártó, a Yutong fejlesztése és sem vezetőállással, sem kormánykerékkel nem rendelkezik. A Xiaoyu busz önvezető rendszere képes azonosítani a gyalogosokat, felismeri a közlekedési lámpákat, valamint a közlekedésben részt vevő más járműveket. Sőt, szükség esetén utat is tud engedni a megkülönböztető jelzéssel közlekedő mentő-, tűzoltó- és rendőrautóknak.

Az intelligens sziget a Longzi-tó környezetében található és összesen három négyzetkilométert tesz ki. Az övezet a Big Data iparban tevékenykedő cégek kutatás&fejlesztési részlegeinek ad otthont, így a Xiaoyu a lehető legalkalmasabb terepen teheti nap mint nap próbára a képességeit.

10 ezer kilométer felett jár ez az önvezető busz 1

Az önvezető jármű ugyanis 5G-s mobilinternet kapcsolatot használ a kommunikációra, legyen szó a központi vezérlővel, vagy éppen más, a városrészben közlekedő intelligens V2V-kapcsolattal („járművek közötti kommunikáció”)  ellátott járművekkel. Mindez azonban brutális mennyiségű adattal jár, éppen ezért a Yutong önvezető busza nem is menne sokra a nagy sebességű mobilinternet kapcsolat nélkül.

10 ezer kilométer felett jár ez az önvezető busz 2

A Xiaoyu az elmúlt négy hónapban tehát egy viszonylag kis területen, 1,53 kilométer hosszú tesztútvonalon vitte az utasokat. Ez idő alatt 10 800 utast szállított, futásteljesítménye pedig átlépte a 10 ezer kilométert. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt az időszakot baleset nélkül teljesítette. Bár messzemenő következtetéseket még nem érdemes ebből levonni, ez azért egyáltalán nem rossz teljesítmény egy önvezető járműtől. Ki tudja, még az is lehet, hogy beválik és az egész világon elterjed, mint a kínai porcelán.