Németország szigorított a buszok és teherautók téligumi-szabályozásán – olvasható a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) honlapján. Egy elfogadott, de csak 2020. július elsejétől életbe lépő módosítás szerint ezentúl már nemcsak a hajtott, hanem a kormányzott tengelyekre is fel kell szerelni a téli gumiabroncsokat havas, jeges útviszonyok esetén. A német hatóságok azért csak a jövő évi szezontól vezetik be a szigorítást, mert szeretnék, ha az üzemeltetőket nem érné felkészületlenül a módosítás. 

A kötelezettség a 3,5 tonnánál nagyobb össztömeggel rendelkező teherjárművekre (N2 és N3), valamint az összes autóbuszra vonatkozik (M2, M3), amelyekben a – sofőrt is beleértve – kilencnél több ülés van. Németországban az eddigi gyakorlat szerint csak a hajtott tengelyen volt kötelező a téli gumiabroncs. Az új szabályozás  három skandináv országot (Finnország, Svédország, Norvégia) leszámítva a legszigorúbb lesz a kontinensen. A legtöbb európai államban ugyanis nem, vagy csak a hajtott tengelyeken kötelező a téli gumiabroncs használata. Magyarországon egyáltalán nem kötelező a téli gumi az autóbuszok vagy a teherautók esetében. 

Az MKFE ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy bár a német szabályozás szerint futózott, vagy utánvágott profilmélységgel rendelkező abroncsokat fel lehet szerelni a kormányzott tengelyre, a magyar szabályozás ezt határozottan tiltja. Ez azt jelenti, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő magyar rendszámú autóbuszok nem mehetnek Németországba a kormányzott kerekekre felszerelt újrafutózott, vagy utánvágott abroncsokkal.

Bár a teherautók esetében a hazai jogszabályok nem tiltják a kormányzott tengelyen az újrafutózott abroncsok használatát, de a szakértők nem javasolják ezek alkalmazását a fokozott balesetveszély miatt.