Tavasszal számoltunk be arról, hogy a franciák exkluzív változatot is készítenek az új Masterből, ez pedig nem más, mint a Red Edition. Az elnevezés egy különleges optikai és technikai csomagot takar, amely kiemeli a francia furgont a szürke eminenciások világából. A Red Editionről kedden rántották le a leplet a Renault Trucks biatorbágyi központjában.
Gigantikus színpaletta
Az újdonság az új motorháztetőről, krómbetétes hűtőrácsáról és LED-nappali menetfényes lámpáiról ismerhető fel, de a Red Edition felirat is sejteti, hogy nem szokványos modellváltozatról van szó.
Az exkluzív kiadás a 3,1 és 4,5 tonna közötti, alvázas, platformkabinos, zárt áruszállítós és személyszállítós változatokat fedi le. Utóbbi két kategória esetében az elsőkerék- mellett a hátsókerék-hajtás is rendelkezésre áll. Bár idehaza a kisáruszállítóknál uralkodó árnyalatnak tekinthető a fehér, a Red Edition alapból hatféle matt és háromféle metálszínben érhető el, de a színfetisiszták akár 104 speciális szín (!) közül is választhatnak. Azt tehát nem lehet mondani, hogy a franciák ne adnának a megjelenésre.
Hajtásáról 130 és 180 lóerő közötti teljesítményű Euro 6d dízelmotorok gondoskodnak. Előnyük, hogy az ikerturbónak köszönhetően alacsony fordulatszám mellett nagyobb teljesítményre képesek. Az erőforrásoknál a megerősített lendkerék a biztosabb járást segíti elő. A Red Edition számos vezetéstámogató fejlesztéssel, így többek között sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, automata fényszóróval és esőérzékelő ablaktörlővel, parkolássegítő asszisztenssel, emelkedőn elindulást segítő rendszerrel, pótkocsi-stabilitást segítő asszisztenssel, valamint holttérfigyelő rendszerrel készül.
Beltér
A belső tér egyrészt praktikus, másfelől tetszetős megjelenést kapott. Kezdjük az utóbbival! A Renault egy jól bevált eszközhöz, a krómhatású bevonathoz nyúlt, hogy a Red Editiont rögtön klasszikussá tegye, és a légkondi kezelőgombjait, a levegőbefúvók gyűrűit, a kormánykerék betéteit is ellátta ezüstös árnyalattal. A műszerfal tetszetős, de strukturált kialakítást kapott, amelynek központi eleme lett egy négyzet alakú panel. Oda egyrészt rádió, valamint egy kihajtható írótábla, de akár egy 7 colos színes képernyővel rendelkező multimédia-rendszer is beépíthető a megrendelő kérésétől függően.
A belső megjelenést elegánsabbá teszi a fehér rádiókijelző, az ergonomikusabb formájú sebességváltó gomb, valamint a szénszálas erősítésű, díszvarrással ellátott üléskárpit. Az igazi slusszpoén azonban egyértelműen a jobb szélső utasülésen ülőre vár. A Red Edition ugyanis egy gombnyomásra nyíló kesztyűtartót, valamint érintésre kigördülő tálcát és pohártartót kapott.
Ennek köszönhetően egy mozdulattal lehet elővenni a kesztyűtartóból a sonkás-sajtos szendót, és rögtön neki is lehet állni elfogyasztásának. Az uzsitálca nem holmi olcsó anyag, hiszen akár 25 kilót is elbír. Ilyen, vagy ehhez hasonló tálca eddig csak a nagy haszonjárművek esetében volt elérhető. A cilindert azért ne felejtsük el levenni az étkezéshez.
Szó, ami szó, a Renault teljes mértékben kimaxolta a mobil iroda koncepciót. A műszerfal tetejébe ugyanis egy lecsukható tablettartó került. A nagyobb holmik pedig könnyedén elrejthetők a vezető mellett található üléspad aljában. A speciális Masterbe ezen a videón kukkanthatunk be.
A cikk elején utaltunk rá, hogy a Red Edition egy kicsit más, mint a többi Master. Ezt ugyanis a franciák kamionos részlegénél, a Renault Trucksnál lehet elérni, ez azt jelenti, hogy a fuvarozótársaságok egy helyen szervizelhetik a kamionjukat és a furgonjukat is, nem beszélve a többi kapcsolódó szolgáltatásról. A Renault Master 1980 óta van a kis-haszonjárművek piacán, ez idő alatt a Renault Cars és a Renault Trucks együttvéve 2 500 000 Mastert értékesített.
Fotók: Renault Trucks&Somay Márk