Az előzetes hírek szerint a tisztán elektromos autóbusz fejlesztésében a Proterra volt a Van Hool partnere. Az amerikai cég már több éve jelen van a tengerentúli piacon és egészen mostanáig több mint száz elektromos autóbuszt adott el. A jelenleg a Daimler kezében lévő Proterra az E2-es akkumulátortechnológiás hajtásláncot ajánlotta fel a Van Hool távolsági autóbuszához. Mint ismeretes, ez az a technológia, amivel a Proterra 2017-ben világrekordot állított fel, ugyanis egy Catalyst nevű autóbusszal 1172 kilométert tettek meg egyetlen feltöltéssel.
Az új elektromos távolsági buszt 648 kWh-os akkumulátor csomaggal szerelik is egy feltöltéssel legalább 300 kilométer megtételére lesz képes. Az CX45E kifejezetten az amerikai piacra készül, ahol a Van Hool már legalább 30 éve jelen van turistabuszaival az ABC Companies-nek köszönhetően. A belga gyártó eddig 11 ezer turistabuszt értékesített Észak-Amerikában és amerikai piacra fejlesztett buszok alvázának és karosszériájának gyártása Észak-Macedónia fővárosában, Szkopjéban zajlik.
A Van Hool újdonsága várhatóan a BYD 40 lábas, vagyis 12,3 méteres távolság buszával versenyez majd az USÁ-ban az üzemeltetők kegyeiért, a kínai gyártó ugyanis 2016 óta kínálja a 320 kilométeres hatótávval rendelkező távolsági buszt az amerikai piacon. A Van Hool két évvel ezelőtt jelentette be, hogy elektromos turistabuszt fejleszt. Könnyen lehet, hogy hamarosan az európai piacon is szerencsét próbál a technológiával.