391 millió dollárt költött texasi pickup-gyártó üzemének modernizálására a Toyota, így két éven belül megkezdődhet a közös alvázra épülő platósok gyártása.
Közel 120 milliárd forintból fogja tehát megvalósítani nagy álmát a Toyota: hogy a közepes méretosztályban piacvezető Tacoma és a nagy pickupok között kevésbé sikeres Tundra típusokat közös, modern alapokra helyezze át.
Ezt az F1 néven ismert platformot egyelőre titok övezi, de azt lehet tudni, hogy alkalmazásával gyorsabbá és olcsóbbá válik a modellfejlesztés, illetve a gyártás is, hiszen egyazon gyártósoron készülhet majd mind a két pickup.
De akkor már miért nem mind a három? Az észak-amerikai Tacoma és Tundra mellett ott van ugyanis egy harmadik modell: a Hilux. Valójában a Hilux integrálása hozna igazán nagy méretgazdaságossági előnyöket, hiszen a Toyota legkisebb platósából 2019 első félévében 272 ezer darabot adtak el világszerte, jóval többet, mint a Tacomából és a Tundrából együttvéve (a Hilux a világ negyedik legkeresettebb pickupja, de előtte csupa böszme nagy, kizárólag Észak-Amerikában kapható típus áll, szóval a globális piacon nincs nála fontosabb típus.)
Szóval az volna az igazi, ha mindhárom pickup közös műszaki alapokra kerülne – sőt, még ennél is tudnánk jobbat: ha megjelenne a hibrid opció a Toyota haszonjármű-kínálatában.