Az új amszterdami metróvonal, az M52-es közel 10 kilométer hosszú, amelyből 7,1 kilométer a föld alatt fekszik. Ha egy szerelvény lerobban, akkor sürgős beavatkozásra van szükség. Ennek érdekében a helyi közösségi közlekedési vállalat két, tandemben dolgozó Unimog teherautót foglalkoztat a metróvonalon, amelyek szükség esetén akár 4 százalékos emelkedőn is képesek elvontatni a lerobbant, 200 tonnás metrószerelvényeket.
A szakemberek két U 423-as típusú Unimogot használnak, amelyek nemcsak közúton, hanem a metrósíneken is képesek közlekedni. A járművek hajtásáról 231 lóerős (170 kW) és 900 newtonméteres nyomaték leadására képes dízelmotorok gondoskodnak. Ettől függetlenül nem csak a metrószerelvények vontatására lehet őket használni, hiszen kisebb-nagyobb műszaki javítások, karbantartások elvégzésére is kiválóan alkalmasak.
Az amszterdami közösségi közlekedési vállalat – amely nemcsak közúti, illetve kötött pályás járművekkel, hanem kompokkal is rendelkezik – évente 227 millió utast szállít. 5 ezer fős állományával pedig a holland főváros legnagyobb munkaadójának számít.