Az akkumulátoros elektromos járműveknél akár háromszor nagyobb hatótávolság, tíz percen belüli feltölthetőséggel: ezt ígéri a Renault szerint a hidrogén üzemanyagcellás technológia, amely hamarosan a cég több haszonjárművében is megjelenik.
Míg az elektromos Maser jelenleg akkumulátorának egy feltöltésével 120 kilométert tud megtenni, a 2020 első félévében piacra lépő Renault Master Z.E. Hydrogen 350 kilométert megy el két tankolás között. A padló alatt elhelyezett két H2-tartálynak köszönhetően változatlan marad a raktér kapacitása, a technológia 200 kilogrammal növeli meg a jármű tömegét.
A Renault Kangoo Z.E. Hydrogen ennél is korábban, idén év végén jelenik meg a piacon. Az akkus Kangoo Z.E. 230 kilométerével szemben 370 kilométert (+60%) fog tudni megtenni. A raktér 3,9 köbméteres marad, a menetkész tömeg 110 kilóval nő.
A Renault Kangoo Z.E. Hydrogen franciaországi nettó ára 48 300 eurónál indul; az akkumulátoros Kangoo Z.E. belépő modellje ugyanitt valamivel kevesebb mint feleennyibe kerül. Ugyanakkor az üzemanyagcellás járművekre a szokásos 6 helyett 16 ezer eurós támogatást ad a francia kormány, ráadásul az akkumulátoros modellhez még külön meg kell venni vagy bérelni az akkukat, a különbség tehát majdnem 50%-ra olvad (ami még mindig rém sok).
Mindkét modell 10 kW teljesítményű üzemanyagcellát kap. Ennek akkumulátor ekvivalens kapacitása a Kangoo esetében 29,7 kWh, a Masternél 56 kWh. Mindkét jármű megőrizte az eredeti akkucsomagokat: a Kangoo-é 30, a Masteré 33 kWh kapacitású. A Kangoo egy darab 74 literes (= 1,7 kg) hidrogéntartályt kapott, a Master kettő, egyenként 56 litereset (= összesen 2,1 kg hidrogén).