A Volvo Trucks 400 millió dolláros fejlesztést hajtott végre a Virginia állambeli New River Valley-ben található gyárában, hogy beindítsa az elektromos csőrősök gyártását. A tervek szerint már ebben az évben megkezdődhet a nullszériás darabok tesztelése a közutakon, 2020 végétől pedig elindulhat a járművek értékesítése és gyártása.
A gyártó első ízben a nappali fülkés, háromtengelyes VNR elektromos változatáról rántotta le a leplet, amely 4×2-es, 6×2-es és 6×4-es hajtásképlettel lesz elérhető. Hajtásáról duál elektromotor gondoskodik, amely a fülke és a nyeregszerkezet közötti részen kapott helyet. Az üzemanyagtankok helyére a német Akasol által fejlesztett és gyártott akkumulátorok kerültek, megerősített keretben. Ugyanakkor a motorháztető alatti rész sem maradt üres, ott ugyanis a hűtőegység, valamint az elektronikai vezérlés kapott helyet.
Angol nyelvű videó a VNR Electric-ről:
A tényleges hatótávot egyelőre a Volvo Trucks nem tette közzé, mivel ezzel kapcsolatban megvárják az üzemeltetők által visszaküldött eredményeket. A jármű akkumulátorai ugyanakkor ugyanolyan egyszerűen feltölthetők, akár a személyautóknál, a töltőaljzat ugyanis vezető oldalon, a fülke egyik lépcsője alatt található. Töltésük pedig 65 percet vesz igénybe és nyolc év garanciát vállalnak rá.
Az elektromos VNR havi alapú lízingdíjjal lesz elérhető és a költség fedezni fogja a biztosítási és szervizdíjakat is. Az első, 23 darabos tesztflotta Dél-Kaliforniában áll forgalomba és a tesztpéldányok olyan városok között fognak közlekedni, mint Ontario, Chino, Los Angeles vagy Long Beach. 2021-ben pedig jöhet az új generációs akkumulátorokkal szerelt változat a VNR Electric-ből.