Érdekes koncepciót mutattak be Nagy-Britanniában. A Volta Trucks legújabb tanulmánya ugyanis olyan vezetőfülkével rendelkezik, amelyben a sofőr nem jobb oldalon (ahogyan a szigetországban szokás), hanem középen kapott helyet. A megoldás célja a holtterek csökkentése, hogy a sofőrök jobban lássák a környezetükben közlekedő járműveket, gyalogosokat és bicikliseket.
Egy londoni statisztika szerint erre szükség is van, ugyanis a gyalogosokat érintő balesetek 23 százalékát közép- és nehéz kategóriás teherautók okozzák. A biciklisekkel kapcsolatban még rosszabb ez az arány, hiszen az esetek legalább 53%-ban érintettek a méretes áruszállítók. A holtterek csökkentése érdekében a Volta Trucks 16 tonnás teherautója nagy felületű szélvédőt, üvegajtót és digitális visszapillantó tükröket kapott. Ez azt jelenti, hogy a vezető a szélvédő belsején lévő színes kijelzőkön ellenőrizheti, hogy tolatáskor, sávváltáskor vagy kanyarodáskor van-e valaki, vagy valami a jármű környezetében.
Az újdonságról egyelőre még kevés részletet árultak el, hiszen jelenleg a fejlesztőcsapat célja az, hogy 2020 közepére létrejöjjön egy működőképes prototípus. Azt azonban már most tudni, hogy a Volt Trucks járműve elektromos lesz, hajtásláncának fejlesztését pedig a hibrid Ford Transit megalkotásában is részt vevő Prodrive fogja végezni. A nullemissziós áruszállító 160 kilométeres hatótávval rendelkezik majd és maximum 80 kilométer/órás végsebességre lesz képes.