A Nissan Navara Észak-Amerikában Frontier néven kapható, ám nem az elnevezés az egyetlen különbség: az Európában rendszeresített 2,3 literes dízelmotor (163 vagy 190 lóerővel) helyett 2,5 literes, illetve 4.0 V6-os benzines erőforrások hajtják a pickupot. Az autó létezik összkerékhajtású kivitelben is, de az egyedi Desert Runner csak hátul hajt. Ez nem véletlen: a Frontierből valóban létezik egy Desert Runner (sivatagi futó) kiadás, amely megfizethető 4×2-es hajtásképlettel kombinálja az off-road optikát.
A nagy különbség, hogy a brutális terepképesség ezúttal nemcsak ígéret, hanem ijesztő valóság. A riogatás rögtön a motortérben kezdődik, ahol a Nissan Titan pickup 5,6 literes, V8-as motorját találjuk, méghozzá versenyalkatrészekkel feljavítva. A Garrett GTX3584RS turbófeltöltő, az egyedi intercooler, a módosított vezérműtengelyek, dugattyúk és szelepek, valamint egyedi hengerfej és kipufogó együtt 600 lóerő fölé emeli a teljesítményt, a nyomatéki csúcs 950 Nm. A váltó hatfokozatú automata, megerősített tengelykapcsolóval.
A futómű nyomokban sem emlékeztet a gyári alkatrészre: megnövelt rugóutak, hátsó versenylaprugók, 37 colos BFGoodrich Baja terepabroncsok teszik megállíthatatlanná az autót. A lengéscsillapítók, a motortér és a plató külön merevítést kapott.
Újak a kerékívek, a platón egyedi kialakítású pótkeréktartót helyeztek el. A tetőkereten és a csupán jelképesnek mondható első lökhárítón nagy fényerejű LED-es reflektorok világítanak, a motorteret masszív fémlemez védi az ütésektől.
Az utasfülke sem maradt érintetlen: a padló műanyag bevonatot kapott, a versenyülések és a biztonsági övek a Sparcótól származnak, a kormánykerék gyorscsatlakozós.
Kattints ide a Nissan Frontier Desert Runner gyári videóinak megtekintéséhez.