Azt gondolhatnánk, a Chevrolet E-10 pickup egy leendő sorozatgyártású elektromos haszonjármű előfutára, de nem: a Chevrolet Bolt hajtásláncából építkező, két villanymotoros teherautó pontosan az, aminek látszik: egy hot rod, hétvégi örömautó – épp csak áram hajtja.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 1

A Chevy mérnökei két villanymotort építettek be egy látványos, moduláris hajtási egységbe – kettőt, de akár három is elfért volna benne, mondják, mely esetben a teljesítmény megközelítette volna a 700 lóerőt. A dupla erőforrást megkétszerezett akkucsomag (60-60 kWh kapacitással) és kettő motorvezérlés szolgálja ki, a nyomatékot tradicionális automata váltó viszi át a hátsó kerekekre.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 17

Az autó 13 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, 100 km/órára nagyságrendileg 5 másodperc alatt gyorsul.

A Chevrolet szerint sokan lesznek, akik örömmel alakítják át hobbijárművüket elektromosra, de kevesen, akik lemondanának egy big block V8-as robajáról.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 18

Egy ehhez hasonló 1962-es C10-es pickup adta az átépítés alapját. Legnagyobb motorja egy 4.6 V8-as volt, 185 lóerővel.

Ezért az autó összetett hanggenerátort kapott, amely ötféle üzemmódban működtethető: ebből kettő a 7,0 literes LS7-es szívómotor hangját utánozza utcai, illetve versenyhangolásban, van egy általános V8-as hang, egy ufósípolás, és a nulla állás, amikor nincs mesterséges hangkibocsátás. A hangerő és a frekvencia minden esetben követi a sebesség, illetve a fordulatszám változását.

Ez az 57 éves teherautó 450 lóerős 19

Kérdés, hogy a Chevrolet végül szériamodellben is kívánja-e alkalmazni a többmotoros, osztott akkucsomagos elrendezést, vagy megmarad az alkatrészpiac kiszolgálásánál – egyelőre talán ők maguk sem tudják erre a választ.