Az USA-ban a nagy távolságok miatt egyre inkább a hidrogénnel hajtott kamionok kerülnek képbe, mint a dízel utáni korszak első hírvivői. Nem véletlen, hogy a Nikola Motor Company mellett a Toyota és már a Hyundai is az üzemanyagcellás nyergesekben látja a jövőt, hiszen az elektromos teherautóknál jóval nagyobb hatótávra képesek. A radikális technológiai váltás azonban várhatóan a csőrösök formatervét is drasztikusan átalakítja.
Például úgy, hogy eltűnik, vagy átalakul a nyújtott motorháztető, ami miatt „csőrös” nyergeseknek hívjuk a tengerentúlon közlekedő teherautókat. A Hyundai koncepciója legalábbis ezt valószínűsíti, amely az 1936-59 között gyártott Art Deco stílusú gőzmozdonyok formáját idézi meg. A Neptune nyerges vontató alsó harmadát krómcsíkok töltik ki, a szélvédő pedig mélyen lenyúlik a jármű homlokfalában. Az oldalsó ablaksor pedig optikailag a félpótkocsin is folytatódik és elér egészen a szerelvény végéig, ezáltal oldalról egy nagy sebességű vonat hatását kelti.
A HDC-6 Neptune a legutolsó technológiát vonultatja fel, ezért már sem konvencionális visszapillantó tükörrel, sem kilinccsel nem rendelkezik. A digitális visszapillantó tükrök egyrészt csökkentik a holttereket, éjszaka jobb láthatóságot biztosítanak, másfelől kedvező mértékben befolyásolják az energiafelhasználást. A jármű fülkéje pedig egészen más lesz a jelenlegi csőrösökhöz képest. Egyrészt el fog tűnni a széles és magas műszerfal, helyét szolid, digitális egység veszi át, másfelől pedig teljesen sík padló lesz. A jelenlegi elképzelések szerint sokkal inkább fog hasonlítani egy űrhajóra, mint egy teherautó kabinjára.
A Hyundai túl sok részletet egyelőre nem árult el a koncepció hajtásláncáról, mivel az még jelenleg is fejlesztés alatt van, de annyit már most tudni, hogy a HDC-6 Neptune nyolc darab hidrogéntartállyal fog rendelkezni. Nemcsak a teherautó, hanem a félpótkocsi is innovatív lesz. A dél-koreaiak szerint a Hyundai elsőként mutathatja majd be az észak-amerikai piacon a forradalmian új, kriogén-nitrogén hűtési rendszert használó hűtőkocsiját. Az új hűtőrendszer, amelyet az Air Liquide-del közösen fejlesztenek, akár 90 százalékkal kisebb károsanyag-kibocsátással üzemeltethető a hagyományos rendszerekhez képest.
A kétkedők persze joggal mondhatják, hogy egy koncepció még nem jelent semmit, de a Hyundai Svájcban a H2 Energyvel közösen ugyancsak hidrogéncellás, nehéz-kategóriás teherautó fejlesztésén dolgozik. A két cégnek ráadásul már most 1600 vizet pöfögő járműre van megrendelése.