A kukásautóknál a fék és a kuplung erős igénybevételnek van kitéve a gyakori lassítások, vagy megállások miatt. Az elektromos üzemű hulladékszállítók számára viszont ez kifejezetten előnyös, hiszen így a fékenergia-visszanyerés miatt „visszatölthető” valamennyi az akkumulátorokba. Nemcsak ezért, hanem a károsanyag-kibocsátás üzemeltetés és a csendes üzemmód miatt is nagy jövője lehet az akkumulátor-technológiás kukásautóknak.
A Volvo a tavalyi IAA kiállításon mutatta be az FE Electricet, hulladékszállítós felépítménnyel. Bár 2018-ban még nem volt ismert, hogy mikor kezdik el sorozatban gyártani a modellt, a cég már akkor jelezte, hogy folytatják az elektromos teherautók fejlesztését. Ez akkor kicsit pusztába kiáltott szónak tűnhetett, de a vállalat tartja magát a korábban bejelentett terveihez és most megkezdte az FE Electric forgalmazását. A Volvo ráadásul azt is hivatalosan bejelentette, hogy 2020 márciusától sorozatgyártásban készül majd a 27 tonnás össztömegű elektromos teherautó.
A modell első körben nem minden EU-tagállamban, hanem egyelőre csak Németországban, Svédországban, Norvégiában, Franciaországban, Hollandiában lesz elérhető. Mindamellett a svájci üzemeltetők is lecsaphatnak rá. Az elektromos FE-vel egyidőben megindulhat a 16 tonnás össztömegű FL értékesítése is. Mint ismeretes, ezt a modellt elsősorban a disztribúciós feladatokra tervezték, hatótávja az FE-hez képest valamelyest nagyobb, legalább 300 kilométer.
Érdekesség, hogy mindkét modellhez a Samsung szállítja a lítium-ionos akkumulátorokat. Az FL 100-300 kWh, míg az FE 200-300 kWh közötti összteljesítményű akkumulátor csomagokkal készülhet. Előbbit 185 kW-os elektromotor hajtja, utóbbit pedig 370 kW összteljesítményű dual elektromotor mozgatja. Mindkét modellnél az akkumulátorok töltése lassú töltés esetén 10 órát, míg gyors töltés esetén 1-2 órát vehet igénybe.
A Volvo szerint kiemelten fontos, hogy az elektromos teherautók feltöltésére zöld áramot használjanak. Éppen ezért kiszámolták, hogy egy 200 darabos FE Electric töltése például már egy 4 megawatt teljesítményű szélerőművel is megoldható. Ennyi elektromos FE ugyanakkor évente legalább 10 ezer tonna szén-dioxid kibocsátástól tudja megóvni a Földet.
A svéd gyártó mellett a Volvo Trucks tulajdonában lévő Renault Trucks kínál ebben a kategóriában jelenleg elektromos teherautót az EU-ban, a sort azonban hamarosan a Mercedes-Benz folytathatja.