Mezőgazdasági feladatok elvégzésére alkalmas robot járművet mutatott be a Continental – szúrta ki az Agrarszektor.hu. A hannoveri Agritechnica kiállításon debütáló szállítóeszközt a „Contadino” névre keresztelték, ami olaszul annyit tesz, hogy „gazdálkodó”.

Az elnevezés nem véletlen, hiszen a járművel teljesen autonóm módon lehet vetni, gyomlálni, műtrágyázni vagy permetezni a hozzá csatlakoztató szerszámokkal. A rugalmasan változtatható nyomtávval rendelkező eszköz működtetéséhez nincs szükség folyamatos emberi felügyeletre, csupán ki kell jelölni számára az elvégzendő feladatokat. Irányítása akár egy okostelefonnal is végezhető, csakúgy, mint egyes robotporszívók esetében. 

A Contadino lézeres távérzékelési rendszerrel (LiDAR), radarral, kamerával, RTK GPS-szel és ultrahangos szenzorral van felszerelve a tökéletes tájékozódás érdekében. Ezek az érzékelők lehetővé teszik, hogy a jármű precízen érzékelje és azonosítsa a közelében lévő objektumokat (valahogy úgy ahogyan az a lenti videóban látható). A GNSS-alapú helyzetmeghatározásnak köszönhetően pedig 3 centiméteres pontossággal nyomon követhető a robot tartózkodási helye. 

 

 

 

 

 

 

Irányításához egy felhőalapú flottamenedzsment rendszerre van szükség, de a kiindulási és végpont megadásával a Contadino teljesen automatikusan tervezi meg magának a munkavégzéshez szükséges útvonalat. A működés közben szerzett információkat pedig felhőben tárolja el, így azok a későbbiekben is elérhetők a flottamenedzser számára. 

Az autonóm mezőgazdasági robot akár flottában is működtethető lesz. Ennek köszönhetően egyszerre több ilyen jármű is dolgozhat a földeken egymástól függetlenül, vagy éppen összehangoltan. Ebben az esetben az autonóm Contadinókat a szántóföldekre juttató szállítóegységek akár elektromos töltőállomásként is szolgálhatnak. Az önműködő mezőgazdasági robotok akkumulátorai ugyanis vezeték nélküli, vagy akár konduktív módon is teljesen feltölthetők. 

A robotokból álló flották hatékony és gördülékeny, időjárástól független munkavégzést tehetnek lehetővé a fejlesztő szerint. A bemutatott darab egyelőre prototípus, a Continental jelenleg is keresi azokat a partnereket, akikkel együttműködve lehetővé válik az első darabok terepen történő tesztelése 2020-ban.