Az elmúlt években egyre több gyártó – tradicionális szereplők és start-upok egyaránt – vágott bele elektromos pickup gyártásába. A Tesla szokásától eltérően kissé megkésve csatlakozik a trendhez, ám a most bemutatott Cybertruckkal behozza hátrányát – vagy épp ellenkezőleg, vakvágányra tereli egész autós birodalmát.
A Tesla Cybertruck ugyanis úgy néz ki, mintha egy ötvenes években forgatott, B-kategóriás sci-fiből gurult volna elő – vagy, más megközelítésben, mintha lelkes óvodások építették volna fakockákból.
Talán soha nem készült még ennyire geometrikus autó a világon, a Land Rover Defender lágyan rebbenő virágmotívum a Cybertruckhoz képest. Egy téglatest, rajta két, oldalára fordított háromszög alapú hasáb (magyarul ék). Fejtér? Aerodinamika? Kilátás? Ezek mintha egyáltalán nem számítottak volna a fejlesztés során.
Van viszont helyettük brutális menetdinamika: az 5885 x 2027 x 1905 milliméteres autó dupla fülkéjében hatan utazhatnak, így akár egy nagycsalád is átélheti az élményt, amint a pickup 2,9 másodperc alatt katapultál 96 km/óra sebességre.
A szögletes karosszéria másra is alkalmas: elöl 35, hátul 28 fokos terepszöget kapunk, a szabad hasmagasság 406 mm.
Az akkumulátor méreteiről egyelőre nincs információ, csak a hatótávolságról: a három választható szint közül a legkisebb is több mint 400 kilométert ígér, a legnagyobb pedig ennek a dupláját.
És akkor folytassuk: az acéllemez karosszéria gyakorlatilag ütés- és golyóálló (Musk kis kaliberű kézifegyverekről beszélt), a legnagyobb vontatható tömeg 6,2 tonna, az ár pedig… nos, az ár megdöbbentően kedvezőnek ígérkezik. Állítólag 40 ezer dollár alatt indul a móka, a három villanymotoros csúcsverzió ára is megáll 70 ezernél. Ez versenyképessé teszi a legfontosabb vetélytársakkal szemben: a Rivian R1T nagyságrendileg ugyanennyibe, a Bollinger B2 pedig 125 ezer dollárba kerül.