Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adatai szerint az év első 10 hónapjában 2 137 469 darab haszonjármű talált gazdára az Európai Unióban, ami 3,3%-os növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest. Itthon 26 252 darab haszonjárművet értékesítettek ebben az időszakban, ami 10,5 százalékos növekedésnek felel meg. A bővülés elsősorban a könnyű teherbírású járműveknek köszönhető, mivel a legtöbb kategóriában enyhe visszaesés jelentkezett. 

Magyarországon az év első 10 hónapjában 21 240 darab 3,5 tonna alatti furgont vásároltak, 19,2 százalékkal többet, mint tavaly. A 3,5 tonna feletti közepes és nehéz teherbírású teherautóból 4611 darab talált gazdára ebben az időszakban, ami 14,4 százalékos visszaesés a 2018-as esztendőhöz képest.  Jelentős csökkenés volt a 16 tonna feletti nehéz kategóriás haszonjárműveknél is. Október végéig összesen 4191 darab teherautót vásároltak ebben a szegmensben az üzemeltetők, 13,7 százalékkal kevesebbet a tavalyi esztendőhöz képest.  A visszaesés a 3,5 tonna feletti buszokat is érintette, ugyanis 401 darab autóbuszt vásároltak az üzemeltetők idehaza, 25,6 százalékkal kevesebbet mint a tavalyi év hasonló időszakában (539 db). 

Az európai trendeket vizsgálva elmondható, hogy az új kis-haszonjárművek értékesítése átlagosan 3,4 százalékkal nőtt az Európai Unióban. A magyar bővülést ezen a téren leginkább Németország tudta megközelíteni mintegy 254 415 példánnyal (8,7 %). A hazai folyamatokkal ellentétben a közép- és nehéz kategóriás teherautók piaca 3,3 százalékkal nőtt az EU-ban. Mindamellett a 16 tonna feletti, nehéz kategóriás teherautók piaca – négy havi csökkenés után – 2,9 százalékkal bővült. A szerény bővülés elsősorban a brit (14,9%) és a német (5,7%) piacnak köszönhető.

Érdekesség, hogy ebben a szegmensben a legtöbb országban visszaesés volt, Szlovákiában 50 százalék felett, Csehországban pedig 27,8 százalékkal csökkentek az eladások. Az autóbuszok terén ugyanakkor enyhe növekedés mutatkozott az EU-ban, ugyanis az év első tíz hónapjában összesen 35 629 darab buszt vettek az üzemeltetők, ami 2,5 százalékos növekedésnek felel meg. A buszok terén a növekedés motorja egyértelműen Közép-Európa volt 12,3 százalékkal.