Az Anheuser-Busch Észak-Amerika egyik legnagyobb sörgyártójának számít. A vállalatnak 18 ezer alkalmazottja és 23 sörfőzdéje van, amelyekből nemcsak az Egyesült Államokba, hanem Kanadába is szállítanak söröket. Munka tehát bőven akad a sörszállító teherautók számára, amelyek között hamarosan egyre több környezetbarát lesz. 

1852-ben alapított Anheuser-Busch mindig is nyitott volt az innovációkra, jó példa erre, hogy az első olyan cégek között volt, amelyek hűtött vagonokban szállították az árut szerte az USA-ban. A sörök áruházakba történő szállítását most főként kamionok végzik, ezért az Anheuser-Busch úgy döntött, hogy 2025-re 25 százalékkal csökkenti flottájának karbonlábnyomát. A vállalat korábban 40 darab elektromos Tesla Semi, valamint 800 darab hidrogéncellás Nikola One nyerges vontató megvásárlásáról döntött.

Sikeres volt a hidrogéncellás sörszállító tesztje 1

Jobb, mint a látványterveken: Nikola One hidrogéncellás nyerges vontató.

Mint ismeretes, a Tesla Semi sorozatgyártása csúszik, a Nikola azonban már képes volt prezentálni egy darabot a megrendelt flottából, sőt belépett egy harmadik szereplő, a kínai BYD is. Az új partnerrel együtt november 21-én megvalósulhatott a történelem első zéró károsanyag-kibocsátású kamionokkal történő sörszállítása az USA-ban. Az akár tesztként is felfogható napon a Nikola One elindult a vállalat St. Louis-i sörfőzdéjéből Lohr Distributorshoz, sok-sok Bud Light sörrel, onnan pedig egy BYD elektromos teherautó vitte a rakományt a városban lévő 18 ezres Enterprise Center arénához. 

Hamarosan ez a gyakorlat a mindennapok részévé válhat a Anheuser-Busch-nál, mivel 2020-tól megkezdődik a hidrogéncellás Nikola One-ok sorozatgyártása, amelyeket fokozatosan állítanak forgalomba a vállalatnál. A cég emellett – a Tesla késése ellenére – a tisztán elektromos teherautókról sem mondott le. Dél-Kaliforniában 21 darab BYD elektromos nyergest helyeznek forgalomba, amelyek négy sörfőzdéből fogják szállítani a malátából és komlóból készült italokat. A járművek töltését tisztán zöld árammal tervezik végezni a jövőben, ennek érdekében napelemparkot is telepítenek a BYD segítségével. 

Sikeres volt a hidrogéncellás sörszállító tesztje 2

A BYD nehéz kategóriás nyergese (bal oldalt) már régóta készül sorozatgyártásban.

A hidrogéncellás nyergesek töltését várhatóan a Nikola Motor saját hálózatán fogják végezni, a következő 8-9 évben ugyanis 100 darab hidrogén-töltőállomást építenek. 2028-ra pedig más cégek által telepített töltőállomásokkal együtt összesen 700 darab nyilvános hidrogénkút állhat az üzemeltetők rendelkezésére az Egyesült Államokban és Kanadában. A Nikola Motornak jelenleg 14 ezer hidrogéncellás teherautóra van előrendelése, bőven lesz tehát munkája a startupnak.