A Hyundai ezerrel tolja a hidrogéncellás hajtást a buszoknál és a teherautóknál, így nem csoda, ha a fenti képen látható rendőrbusz sem pöfög ki semmi mást a vízgőzön kívül. A dél-korai cég által bemutatott autóbusz abból a szempontból különleges, hogy magaspadlós, távolsági kivitel. Ilyenje eddig nem volt a márkának. Mi ilyen turistabuszról pedig Európában egyelőre csak álmodhatunk. 

A Hyundai újdonsága a Universe modellre épül és összesen 28 ülőhely található a fedélzetén. Héttel több, mint a rendőrségnek tavaly átadott Elec City városi kivitelű változat. A magaspadlós kialakítás előnye, hogy egyrészt a padló alatt van hely a csomagoknak, másfelől a hajtáslánc egyes elemei is kiválóan elférnek. 

Büszkén feszítenek az egyenruhások ennél a busznál 1

Ennek megfelelően a jármű hátsó traktusába – lényegében oda, ahol eredetileg a dízel motor lenne – építették be a 95 kW teljesítményű üzemanyagcellát, a 240 kW-os (330 LE) elektromotort, az energia tárolására alkalmas 49 kWh összteljesítményű akkumulátorcsomag pedig az első tengely mögé került. Az 1014 literes összkapacitású hidrogéntartályokat a tetőre szerelték és a megfelelő biztonság érdekében egy megerősített keretet is kaptak. 

Az újdonság egyelőre kísérleti csapatszállító busz, amelyet a rendőrség 2020-ban fog tesztelni. A tervek szerint az első hidrogénnel hajtott rendőrségi buszok 2021-ben kerülnek leszállításra, 2028-ig pedig 802 ilyen buszt venne a dél-koreai kormányzat.

A Hyundai célja, hogy vezető szerepet töltsön be a hidrogéncellás haszonjárművek terén éppen ezért együttműködési megállapodást írt alá a Cummins-szal az észak-amerikai piac meghódításra érdekében. A dél-koreaiak emellett 1600 hidrogéncellás teherautót terveznek eladni Svájcban a következő évtized közepéig.